Pluszowy miś, nieodłączny towarzysz z dzieciństwa, jest niebezpieczny – utwierdza bowiem społeczeństwo w fałszywym przekonaniu o poczciwej naturze niedźwiedzi. Zwierzęta te natomiast stanowią zagrożenie podczas pobytu w górach pod namiotem, zjadają smaczny miód należący się ludziom. Ich szkodliwość jest tak duża, że wymaga interwencji – należy się ich jak najszybciej pozbyć.
O tym próbowały przekonać mieszkańców kanadyjskiej prowincji Alberta plakaty odsyłające na tajemniczą stronę NoMoreGrizzlies.com. Odwiedzając witrynę, można było przeczytać o celach działalności organizacji No More Grizzlies – stanowczo sprzeciwia się ona przyjętemu przez władze Alberty Planowi Ratowania Niedźwiedzi Grizzly oraz ma nadzieję zredukować ich liczbę na terenie prowincji z 581 osobników do zera.
Na stronie umieszczono także spoty, przedstawiające niedźwiedzie jako krwiożercze bestie zagrażające równowadze w przyrodzie oraz relację wideo z wiecu zorganizowanego przez grupę przeciwników grizzly. Wprowadzony w odpowiedni nastrój internauta mógł wirtualnie poćwiczyć eliminowanie wroga, grając w grę polegającą na strzelaniu do niedźwiedzi – pociskiem mógł być buldożer, quad, piła łańcuchowa, beczka ropy bądź torba cementu. Te właśnie rzeczy, odpowiednio zastosowane, czynią największe spustoszenie w naturalnym środowisku niepożądanych zwierząt, co przekłada się na ich wymieranie.
Po oddaniu serii strzałów odwiedzający witrynę był zachęcany do odwiedzenia działu „Find the real truth”, gdzie mógł dowiedzieć się, że grupa No More Grizzlies nie istnieje , a ludzie działając na szkodę zwierząt, wprowadzają jej postulaty w życie. „Jeśli krzywdzenie niedźwiedzi przez jakąś radykalną organizację nie jest w porządku, to dlaczego nie ma problemu, gdy robi to Alberta?” zadają pytanie autorzy kampanii – członkowie Alberta Wilderness Association. Ze strony No More Grizzlies internauci są przekierowywani na witrynę stowarzyszenia, gdzie mogą zapoznać się z informacjami na temat stanu środowiska naturalnego w prowincji. Użytkownicy są także zachęcani do wsparcia finansowego AWA.
Kreację stworzyła agencja Calder Bateman Communications z Edmonton.
A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów