Ruszyła Kanguromania – kampania, która ma na celu propagowanie wiedzy o korzyściach chustonoszenia głównie wśród rodziców, ale także wśród wszystkich środowisk, które zawodowo związane są z troską o zdrowie fizyczne i emocjonalne najmłodszych, czyli lekarzy, pielęgniarek, położnych, szkół rodzenia, poradni laktacyjnych, a nawet organizacji pozarządowych czy dziennikarzy mediów branżowych. Kampania to przekazywanie specjalistycznej, fachowej merytorycznej wiedzy dotyczącej noszenia dzieci w chustach oraz cykl warsztatów, podczas których rodzice nauczą się jak dobierać chustę do wieku dziecka oraz jego indywidualnych potrzeb. Ważną częścią zajęć będą także zajęcia praktyczne ze sposobów wiązania chust tak, aby służyły one zdrowiu i komfortowi dziecka.
Noszenie dziecka w chustach wciąż w Polsce jest mało popularne. Wprawdzie istnieje wiele miejsc, w których można zaopatrzyć się we wszelkiego rodzaju chusty, jednak ich używanie nadal spotyka się z podejrzliwością. Matki noszące swoje dzieci w chustach często napotykają dziwne spojrzenia przechodniów, podnoszone są także pytania o aspekty zdrowotne chustonoszenia.
Badania dowodzą, iż dzieci noszone w chustach mniej płaczą, są spokojniejsze, lepiej się rozwijają. Chustonoszenie w radykalny sposób zmienia jakość reakcji dziecko – opiekun. Chusty polecane są także dla wcześniaków, dla których noszenie w chustach jest swego rodzaju przedłużeniem zbyt wcześnie skończonego życia płodowego.
Chusty to także wybawienie dla zaganianych rodziców, którzy nosząc dziecko w chuście, mogą sprawniej uporać się z innymi obowiązkami, jak sprzątanie czy gotowanie.
Inicjatorami akcji są trenerzy Katarzyna Dudo-Zakrzewska i Marcin Zakrzewski, którzy w zakresie chustonoszenia przeszkolili ponad tysiąc osób. W zeszłym roku sprowadzili do Polski drezdeńską Szkołę Noszenia. Należą do trójki trenerów Die Trageschule z pełnymi uprawnieniami.
Materiały dydaktyczne, porady oraz harmonogram warsztatów znajduje się na stronie akcji www.kanguromania.pl
Kampanię realizuje agencja HealthEvent.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS