Polska Zielona Sieć od stycznia br. prowadzi działania w ramach proekologicznej kampanii „Od Poznania do Kopenhagi – polscy kampanierzy dla Klimatu”. W swym zamierzeniu projekt odpowiada na wezwanie, przed jakim stoi obecnie świat w obliczu wygaśnięcia zobowiązań Protokołu z Kioto. Kampania ma dotrzeć do różnych grup odbiorców – uczniów, internautów, działaczy III sektora, dziennikarzy, polityków oraz ogółu społeczeństwa.
W lipcu rozpoczyna się spływ tratwą po Wiśle z Krakowa do Gdańska pod hasłem „Ostatni dzwonek dla Klimatu”. Na trasie spływu zorganizowane zostaną całodniowe wydarzenia – w Krakowie (10.07), Kazimierzu (19.07), Warszawie (24.07), Toruniu (1.08) oraz Gdańsku (8.08). Będzie to przede wszystkim okazja do zainspirowania mieszkańców tych miast do podejmowania proklimatycznych działań w życiu codziennym. Na uczestników czeka różnorodność atrakcji – happeningi, warsztaty naprawy i ozdabiania rowerów, pogadanki z ekspertami, możliwość popedałowania na prądotwórczym rowerze. Wieczorami odbędą się koncerty oraz pokaz filmu Age of Stupid – apokaliptycznej wizji przyszłości po katastrofie klimatycznej, z pmuzyką Radiohead i Depeche Mode.
Uczestnicy akcji będą mieli okazję podpisać się pod pilnym apelem klimatycznym do Premiera RP i zrobić sobie “klimatyczne zdjęcie”. Podczas spływu Polskiej Zielonej Sieci towarzyszyć będzie międzynarodowa kampania 350.org prezentująca dotykoczuły baobab – symbol wpływu zmian klimatycznych na florę i faunę. Wielki, nadmuchiwany baobab uniesie gałęzie tylko wówczas, gdy uczestnicy naszych imprez przyłożą dłonie do jego pnia.
Jesienią, na terenie 16 województw ruszy akcja edukacyjna „Szkoły dla Klimatu” – przeprowadzonych zostanie łącznie 365 zajęć. Dzieci na setkach kartoników w kształcie konarów drzew zaapelują o skuteczne działania na rzecz ochrony klimatu, a o zmianach klimatu opowiedzą ich najbliżsi świadkowie – Nigeryjczycy. Od 7 do 18 grudnia członkowie Polskiej Zielonej Sieci będą obecni w charakterze akredytowanych obserwatorów procesu podczas negocjacji klimatycznych ONZ w Kopenhadze.
Podczas wszystkich wydarzeń, zarówno na terenie kraju, jak i w Kopenhadze, eksponowana będzie wystawa „Polska dla Klimatu” czyli portrety Polaków, którzy podejmują aktywne działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego i klimatu. Wystawę będą oświetlały żarówki LEDowe. Ponadto dystrybuowane będą ulotki informacyjne, broszury, zestawy naklejek z deklaracjami działań dla klimatu, koszulki z bawełny organicznej i dzwonki rowerowe.
Platformą kampanii jest strona www.dlaklimatu.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS