Firma Żywiec Zdrój po raz trzeci prowadzi program ekologiczny zachęcający Polaków do troski o środowisko naturalne. Celem kampanii realizowanej w tym roku pod hasłem „Po stronie natury” jest zwrócenie uwagi na potrzebę dbania o drzewa i ochrony środowiska naturalnego. Wzorem ubiegłych lat firma posadzi w lasach Beskidu Żywieckiego milion drzew oraz zrealizuje konkurs grantowy wspierający lokalne inicjatywy ekologiczne.
Program „Po stronie natury” podkreśla, że sadzenie drzew wpływa na jakość i komfort ludzkiego życia oraz na stan środowiska naturalnego. Drzewa produkują tlen, pochłaniają dwutlenek węgla, tłumią hałas, oczyszczają powietrze z gazów i pyłów oraz wzbogacają je o substancje, które stymulują i regulują funkcjonowanie organizmu człowieka.
Elementem programu jest akcja sadzenia miliona drzew w Beskidzie Żywieckim oraz konkurs grantowy skierowany do placówek oświatowo-wychowaczych w całej Polsce. Żywiec Zdrój w ramach konkursu przeznaczy 125 tysięcy złotych na realizację projektów ekologicznych promujących wiedzę o drzewach i ich ochronę, a także poszanowanie wody. Ponadto na drugą połowę marca zaplanowano akcje happeningowe w sześciu polskich miastach, których celem jest uświadomienie znaczenia roli drzew.
Realizację programu „Po stronie natury” wspierają działania ATL, BTL i PR. Od 1 marca do 14 kwietnia prowadzona będzie kampania reklamowa obejmująca m.in. spoty telewizyjne i reklamy prasowe z udziałem ambasadorów programu. Zaplanowano również działania w internecie, w tym adresowane do użytkowników mediów społecznościowych i blogerów. Dla użytkowników telefonów iPhone, opracowano specjalną aplikację umożliwiającą rozpoznawanie gatunków drzew na podstawie zdjęcia liścia. Dodatkowo w wybranych sieciach handlowych umieszczone zostaną związane z programem materiały BTL.
Pod koniec lutego uruchomiona została strona www.postronienatury.pl – tutaj dzięki specjalnej aplikacji każdy będzie mógł posadzić wirtualne drzewo. Wybrane lokalizacje odpowiadają rzeczywistym planom nasadzeń miliona drzew.
Partnerami programu „Po stronie natury” są Fundacja Nasza Ziemia oraz Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Katowicach. Ambasadorami kampanii są Halina Młynkova, Łukasz Nowicki oraz Sebastian Karpiel-Bułecka.
Kreację kampanii przygotowały agencje Los Mejores oraz Young & Rubicam. Zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Mediacom. Za obecność w internecie odpowiadają Heureka oraz Pride & Glory. Relacje z mediami oraz organizację akcji ambientowych koordynuje Garden of Words.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO