O tym, jak brak działań promocyjnych wpływa na funkcjonowanie na rynku, przekonali się uczestnicy regionalnych spotkań sieciujących Ośrodki Wsparcia Ekonomii Społecznej, które odbyły się w ramach Projektu „Zintegrowany system wsparcia ekonomii społecznej”.
W czerwcu odbył się cykl spotkań dla pracowników OWES organizowanych przez Związek Lustracyjny Spółdzielni Pracy. Szczególnie skupiono się na metodach promocji podmiotów ekonomii społecznej, ich produktów i usług. Uczestnicy w Krakowie, Dąbrowie Górniczej i Kielcach mieli również możliwość przedyskutowania problemów, z którymi na co dzień borykają się spółdzielnie socjalne w zakresie promocji swoich produktów i usług. Zauważono też, że wiele spółdzielni socjalnych z braku funduszy i wiedzy nie podejmuje działań marketingowych, PR i nie buduje swojej marki.
Anna Bulka, kierownik Centrum Ekonomii Społecznej, podkreśla, że podmiotom ekonomii społecznej potrzebny jest pewien wyróżnik na tle komercyjnych przedsiębiorstw, a sama marka musi być odzwierciedleniem tego co robią.
Działania marketingowe przedsiębiorstw społecznych często ograniczają się do założenia strony internetowej czy opracowania ulotki. Dlatego też warsztaty miały na celu pokazanie, że można wykorzystywać inne narzędzia, jednocześnie uwzględniając zwykle niewielkie możliwości finansowe przedsiębiorstw społecznych. – Podczas warsztatów zwrócono również uwagę na różnicę między marketingiem a PR oraz omówiono znaczenie misji przedsiębiorstw.
Warsztaty w Krakowie, Dąbrowie Górniczej i Kielcach były potwierdzeniem tego, iż jednym z najczęściej pojawiających się problemów to zagadnienia związane z kłopotami spółdzielni socjalnych. Organizatorzy postanowili zaplanować na ten temat oddzielne spotkanie, na którym pracownicy OWES będą mogli zastanowić się nad konkretnymi przypadkami oraz stworzyć hipotetyczny scenariusz wyjścia z danej sytuacji.
Przedstawiciele CES w Krakowie zobowiązali się dokonać rozeznania w zgłaszanych problemach i w oparciu o to przygotować warsztaty, które pomogą przedstawicielom OWES w sprawnym prowadzeniu doradztwa dla spółdzielni socjalnych na każdym etapie ich działania.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia