Stołeczny ratusz wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego promuje trzeźwość na drodze – prowadzona na przełomie sierpnia i września kampania miała uświadomić mieszkańcom Warszawy jak duże zagrożenie na drodze stwarza pijany kierowca. Jej celem było propagowanie trzeźwości oraz ostrzeganie, że jazda po alkoholu jest niebezpieczna nie tylko dla kierowców, ale również dla innych użytkowników dróg.
Mieszkańcy Warszawy mieli okazję przekonać się o tym osobiście podczas zorganizowanych w ramach kampanii jazd w alkogoglach na placach manewrowych. Alkogogle to specjalne okulary, które zniekształcają postrzegany przez ich użytkownika obraz. Osoba, która je założy widzi świat takim, jak ktoś, kto ma we krwi 2 promile alkoholu. Świat wiruje przed oczami, a wszystko widać podwójnie. Ze względu na bezpieczeństwo, manewry samochodowe w alkogoglach odbywały się 26 sierpnia, 12 września, oraz 26 września na zamkniętych placach manewrowych pod okiem doświadczonych instruktorów.
– Pijani kierowcy wiozą śmierć. Policyjne statystyki dotyczące wypadków spowodowanych przez kierowców „na podwójnym gazie”, są zatrważające. Dlatego zdecydowaliśmy się przystąpić do kampanii. Chcemy by kierowcy autobusów komunikacji miejskiej w Warszawie dawali wszystkim bardzo pozytywny przykład. Ale nie tylko. To również czytelny sygnał, że – jeśli chodzi o alkohol i prowadzenie pojazdów – obowiązuje u nas zasada „Zero tolerancji”. Wszelkie wykryte przypadki nadużyć ze strony kierowców były i będą traktowane z pełną surowością– powiedział Leszek Ruta, Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.
W październiku, na billboardach przy trasach wylotowych z Warszawy pojawią się specjalne plakaty, a każdy nowy kierowca, odbierając prawo jazdy, otrzyma ulotkę informującą o wypadkach spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców i ostrzegającą przed konsekwencjami jazdy po spożyciu alkoholu.
Partnerami kampanii są: Komenda Stołeczna Policji, Stowarzyszenie „Trzeźwy Kierowca”, Zarząd Transportu Miejskiego oraz Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS