Premier Francji François Fillon nadał narodowy priorytet na 2009 rok kwestii organodawstwa i, co za tym idzie, organizacji „Le Don de Soi” (Dar z siebie). Organizacja ta nie konkuruje z innymi, jej celem jest natomiast gromadzenie wszelkich informacji na temat dawstwa organów, krwi i szpiku kostnego oraz rozpoczęcie dialogu na ten temat w szerszym, niż tylko szpitalnym, kontekście.
W tym roku powstała pierwsza kampania społeczna organizacji – o zasięgu ogólnokrajowym. Osobą odpowiedzialną za kreację jest Julie Lasne, która pro bono stworzyła plakat.
Głównym celem akcji jest rozpowszechnienie tematyki u uświadomienie, że problem oddawania swoich organów innym osobom, ale przede wszystkim też takiego zapotrzebowania, dotyczy potencjalnie wszystkich, niezależnie od wieku, pochodzenia czy kategorii socjo-profesjonalnej. Na plakacie widać dwie dłonie, na których linia życia przedłużona jest szwami. Ta chirurgiczna pozostałość symbolizuje dość dosadnie, że dawstwo organów przedłuża biorcy życie. Hasło brzmi: „Aidez nous à prolonger des vies… Parlez du don d’organes…” (Pomóż nam przedłużać życie… Rozmawiaj o organodawstwie…).
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS