Uczestnicy tygodnia mody zbierają się w sali, gdzie ma się odbyć “najbardziej prowokacyjny pokaz, jaki kiedykolwiek powstał”. Kiedy jednak modelki wychodzą na wybieg, publiczność jest wielce skonsternowana. Ubrania zaprezentowane podczas show były… nie tylko mało wyrafinowane (jak przystało na tydzień mody), ale też nie były prowokacyjne, a tak reklamowali to wydarzenie organizatorzy. Po chwili, widzowie oglądają przejmujący film, objaśniający genezę tego wydarzenia.
The Guilty Clothes Collection (Kolekcja Winne Ubrania) została stworzona by – jak pisze nadawca kampanii, The Survivors Trust – “sprowokować społeczeństwo” do zastanowienia się nad kulturą gwałtu. Kolekcję przygotowały bowiem ofiary przemocy seksualnej. Podczas pokazu zaprezentowano ubrania, które miały na sobie w chwili napaści. Czy były one prowokacyjne, uwodzicielskie? Odpowiedź brzmi nie, a mimo to bardzo często obarcza się kobiety winą za atak, zarzucając im, jakoby ubierały się niewłaściwie, wręcz prowokacyjnie. Kampania jest swoistym sprzeciwem wobec takiego typu myślenia.
Iga Lewandowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS