W maju 2008 roku miała miejsce kampania „Unicef PROAGING. Unicef Survival Kit for children.” zorganizowana na zlecenie niemieckiego oddziału UNICEFu przez agencję Serviceplan. Założeniem kampanii było zwrócenie uwagi na ciężką sytuację afrykańskich dzieci dla których każdy dzień jest walką o życie. Jak pokazują statystyki co czwarte dziecko z tego regionu umiera przez piątymi urodzinami – z powodu biedy, głodu, chorób, braku dostępu do wody. Twórcy kampanii pokazują, że drobiazgi, w europejskim mniemaniu, takie jak woda pitna, moskitiery, surowica oraz mydło mogą je ochronić przed zdecydowanie przedwczesną śmiercią.
Aby zwrócić uwagę na gorzki problem umierających dzieci wykorzystano sposób, w jaki tworzone są reklamy kosmetyków – produktów związanych z pielęgnacją i pięknem. W ten sposób niewątpliwie uzyskano efekt zaskoczenia treścią przekazu, który pozornie wygląda na lekki i przyjemny. Podobny zabieg zastosowano np. w brytyjskiej kampanii prowadzonej z okazji Dnia Białej Wstążki.
W ramach kampanii prowadzony był internetowy butik sprzedający „kosmetyki” z serii pro-aging, czyli pakiety pomocowe złożone z produktów umieszczonych na reklamach.
E. Płuciennik
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka