14 marca 2016 roku w Warsztacie przy Placu Konstytucji w Warszawie odbyło się publiczne ogłoszenie Obywatelskiego Paktu na rzecz Mediów Publicznych.
Z inicjatywy Obywateli Kultury, Obywateli Nauki i Ogólnopolskiej Federacji Organizacji
Pozarządowych, którzy od Kongresu Kultury w 2009 roku domagają się reformy i uspołecznienia mediów publicznych, została powołana koalicja 46 organizacji, ruchów i stowarzyszeń obywatelskich, kulturalnych i społecznych, które podpisały pakt. Koalicja jest otwarta, deklaracje udziału są zbierane pod adresem e-mail pakt.mediapubliczne@gmail.com.
Sygnatariusze Paktu uznają, że media publiczne wymagają naprawy, ale wypracowanej w publicznej debacie i procesie konsultacji społecznych, a za niezbędne minimum takich konsultacji uważają procedurę wysłuchania publicznego. Sygnatariusze oczekują jasnego określenia stanowiska wobec przedstawianych w nim celów i wartości i apelują do wszystkich polityków w polskim parlamencie o szczególną ostrożność i rozwagę w przygotowywaniu nowych rozwiązań systemowych oraz uwzględnianie w nich głosu opinii publicznej. Podkreślają, że bez aktywnej współpracy środowisk obywatelskich, edukacyjnych, nauki i kultury nie uda się wypracować nowej konstytucji silnych i wiarygodnych mediów publicznych oraz informują o konieczności zapewnienia gwarancji jakości programowej, bezstronności i rzetelności informacji i treści do przekonania obywateli do powszechnej opłaty audiowizualnej. Treść paktu znajduje się na stronie ofop.eu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS