Już ponad 115 skarg otrzymała organizacja Advertising Standards Authority (ASA) na ateistyczne reklamy kampanii „Atheist Bus” (dokładny opis akcji można przeczytać tu) umieszczone na 800 autobusach jeżdżących po Wielkiej Brytanii oraz w metrze.
Kampania jest akcją bloggerki Ariane Sherine, która na stronie internetowej dziennika The Guardian’s opublikowała swoją negatywną opinię na temat kampanii kampanii, przypominającej, że po śmierci każdy ateista pozbawiony zostanie szansy odkupienia swojej duszy i będzie wiecznie cierpiał poddany licznym torturom w piekle. Sherine zasugerowała w swoim artykule, że jeśli każdy z czytelników popierających jej ideę wpłaciłby po 5 funtów to wspólnie byliby w stanie przygotować własną alternatywną kampanię. Założoną ilość pieniędzy zebrano w niespełna 10 godzin, a w ciągu 5 kolejnych dni zebrana suma przekroczyła już 100.000 funtów. I tak doszło do realizacji kampanii.
Kontrowersje wzbudza hasło „There’s probably no God. Now stop worrying and enjoy your life” (Boga prawdopodobnie nie ma. Więc przestań się martwić i ciesz się życiem). Osoby, które składają skargi argumentują, że reklamy obrażają chrześcijan oraz wyznawców innych religii.
Organizacja ASA nie podjęła decyzji o wszczęciu dochodzenia w tej sprawie.
Reklamy znajdują się nośnikach fimy CBS Outdoor.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS