W poniedziałek 10 października w godzinach 10.30 – 13.30 w Trzecie Piętro Cafe w Traffic Club w Warszawie odbędzie się konferencja „Panel CSR, czyli społeczny wymiar marki”
W pierwszej części spotkania zaprezentowane zostaną wyniki II fali badania Panel CSR – jest to projekt cyklicznych badań poświęconych tematyce działań CR (Corporate Responsibility) i CRM (Cause Related Marketing) w oparciu o stały panel badawczy. Strategicznym celem projektu jest poznanie i zrozumienie znaczenia, jakie dla konsumenta mają kierowane do niego komunikaty na temat społecznej odpowiedzialności biznesu oraz wpływu, jaki wywierają one na jego zachowanie i przekonania. Specyfiką Panelu jest koncentracja na punkcie widzenia konsumentów oraz metodologia dająca uczestnikom badania czas na poznanie omawianego zagadnienia i wyrobienie sobie opinii na jego temat. Panel CSR wykorzystuje metodologię badań ilościowych oraz jakościowych.
Jednym z interesujących wyników, jakie przyniosła tegoroczna fala Panelu, jest zmiana w podejściu konsumentów do programów społecznego zaangażowania marek. Badanie wykazało, że konsumenci zapraszani do udziału w programach CRM nie chcą już być traktowani tylko jako dostarczyciele pieniędzy, które firma potem przeznaczy na cel społeczny. Chcą być aktywnymi partnerami, chcą działać, angażować się, co równocześnie daje firmom możliwość tworzenia zupełnie unikalnego emocjonalnego związku z klientem. Aby głębiej rozważyć znaczenie tego wyniku, do udziału w spotkaniu zostali zaproszeni przedstawiciele firm, które realizują programy społecznego zaangażowania odpowiadające na zidentyfikowana potrzebę konsumentów. Uczestnicy dowiedzą się od nich, jak wygląda realizacja tego typu programów w praktyce – jakie cele chce osiągnąć marka angażując się w tego rodzaju działania, jakie są związane z nimi korzyści i wyzwania, z jakimi reakcjami konsumentów się spotykają. Czy rzeczywiście udaje im się budować lepszą, głębszą relację z konsumentem, przekazywać wartości marki. Czym właściwie różnią się takie działania od typowych programów społecznych, w które konsument angażuje tylko swoje pieniądze. Po wystąpieniach planowana jest dyskusja.
Na spotkanie zaproszone zostali przedstawiciele takich firm i marek jak Orange, Coca-Cola, Ecco, Belvedere Vodka. Są to firmy realizujące różne programy. Łączy je jedno – dają konsumentowi możliwość działania, aktywnego uczestnictwa, realizacji potrzeby zrobienia czegoś dobrego.
Spotkaniu towarzyszyć będzie prezentacja filmów reklamowych, które mają pokazać przykłady wiązania marki z wartościami oraz różnych pomysłów na społeczne zaangażowanie firm.
Badanie Panel CSR realizowane jest przez Laboratorium Badania Komunikacji Społecznej we współpracy z Fabryką Komunikacji Społecznej, partnerem Panelu CSR oraz spotkania jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, patronat merytoryczny objęło Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Patronem konferencji jest także Francuska Izba Przemysłowo Handlowa w Polsce oraz portal CSRinfo; przy organizacji współpracował Traffic Club. Patronat medialny objyły portale kampaniespoleczne.pl, CR Navigator oraz PRoto.pl.
Chętni do udziału w spotkaniu proszeni są o pobranie formularza zgłoszeniowego ze strony www.panelcsr.pl i wysłanie go na adres a.postek@marketingspoleczny.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS