Najbardziej znani i wpływowi politycy we Francji: Nicolas Sarkozy, Marine Le Pen oraz Franscois Bayrou leżą na szpitalnych łóżkach i wyglądają wyjątkowo niekorzystnie – tak jakby byli ciężko chorzy. “Must you be put in this position to change your stand on euthanasia?” (Czy musisz znaleźć się w tej sytuacji, by zmienić zdanie na temat eutanazji?) – pytają kolejne kreacje walcząc o prawo do eutanazji. Reklamy odwołują się do empatii odbiorców, prowokują do wyobrażenia sobie sytuacji kiedy człowiek jest niejako “zmuszony” do życia, chociaż cierpi, a jego dni i tak są już policzone.
Kampanię przygotowała paryska agencja Melville na zlecenie Stowarzyszenia na rzecz Prawa Do Godnej Śmierci (l’Association pour le Droit de Mourir dans la Dignité).
W państwie demokratycznym obywatele często decydują o sprawach, które bezpośrednio ich nie dotyczą. Czy każdy potrafi postawić się w położeniu osób, za które przyszło mu decydować? Ku takiej refleksji zdają się popychać odbiorców autorzy kampanii. Choć kampania skierowana jest dla ogółu społeczeństwa, autorzy poprzez napisy umieszczone na fotografiach bezpośrednio zwracają się do polityków. Eutanazja we Francji ciągle jest nielegalna, choć zdecydowana większość obywateli opowiada się za jej prawnym usankcjonowaniem.
Katarzyna Zawadzka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.12.2024
Milczenie nie jest złotem
-
23.12.2024
Plaster tu nie pomoże
-
21.12.2024
Świąteczne sweterki
-
20.12.2024
Zaklęty krąg
-
19.12.2024
Porzucony po świętach
-
18.12.2024
HIV ciągle czyha. Nie odwracaj się