Emocje związane z konkurencją w konkursie Europejska Stolica Kultury 2016 nie opadają, zwłaszcza, że kandydatami do tytułu jest w Polsce aż 11 największych miast. W ramach projektu DNA Miasta, Res Publica Nowa, postanowiła zapytać władze samorządowe, jakie możliwości aktywnego współdziałania na rzecz miasta ubiegającego się o ten prestiżowy tytuł, dano jego mieszkańcom.
Od 4 sierpnia przeprowadzane są rozmowy z pracownikami Urzędów Miast oraz organizacji pozarządowych zaangażowanych w budowę strategii miasta do EST 2016.Organizatorzy chcą zbadać, w jakim stopniu Urząd Miasta, czy organizacja obywatelska, konsultuje swoją politykę kulturalną z innymi instytucjami i organizacjami społecznymi, oraz czy władze miejskie i operatorzy przygotowań do zdobycia tytułu ESK2016 uwzględniały opinie i pomysły najważniejszych instytucji kultury w tworzeniu aplikacji konkursowej.
Założeniami głównymi projektu DNA Miasta, jest sprawdzenie efektywności starań polskich miast walczących o tytuł ESK 2016. Przede wszystkim, w jaki sposób są one odbierane wśród mieszkańców, czy wiedzą oni o konkursie, czy ich pomysły zostały wysłuchane i uwzględnione, oraz czy prowadzone działania stanowią realną szansę na trwałą reorganizację wydarzeń z sektora przestrzeni publicznej w ich mieście.
Na DNA Miasta: Diagnoza składa się, m.in.: projekt badawczy, seria spotkań i debat pod wspólnym tytułem – „ESK 2016 – start, czy meta?”, wywiady z najważniejszymi osobami zajmującymi się przygotowaniem aplikacji konkursowych oraz osobami zaangażowanymi w animowanie i tworzenie wydarzeń kulturalnych.
M.Prządka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS