W ramach 7. edycji kampanii Grunt to rodzina – promującej ideę rodzicielstwa zastępczego – Fundacja Świętego Mikołaja zebrała już ponad 800 tys. złotych. Duże zaangażowanie mediów, instytucji publicznych oraz prywatnych firm sprawia, że akcja na stałe wpisała się w krajobraz polskich kampanii społecznych, a dzieci z rodzinnych domów dziecka zyskują coraz większe wsparcie finansowe na rozwój oraz realizację swoich marzeń.
Z inicjatywy Kancelarii Prezydenta RP, Programu 3 Polskiego Radia oraz Fundacji Świętego Mikołaja 20 grudnia 170 dzieci z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych wraz z opiekunami gościło u Prezydenta RP, Bronisława Komorowskiego. Młodzi podopieczni wysłuchali wraz z Parą Prezydencką świątecznego koncertu Edyty Górniak, Anny Marii Jopek oraz Kayah. Ponadto, wszyscy otrzymali świąteczne upominki, m.in. puzzle i znaczki z wizerunkiem Pałacu, zegarek od Trójki i słodycze Wedla.
W piątek, 17 grudnia, odbyła się ostatnia licytacja w radiowej „Trójce” w ramach akcji „Idą Święta”. Na antenie pojawiła się m.in. Anna Komorowska, która zaoferowała własnoręcznie upieczony piernik, a także zaproszenie do Belwederu na wspólne kolędowanie z Parą Prezydencką oraz wiersz Bronisława Komorowskiego. Podczas piątkowej aukcji udało się zebrać kolejne 220 tysięcy złotych, które – łącznie ze środkami pozyskanymi podczas wszystkich grudniowych licytacji – dały sumę ponad 800 tysięcy złotych. Wszystkie zebrane środki zasilą Fundusz Edukacyjny Fundacji Świętego Mikołaja i zostaną przeznaczone na pomoc dla dzieci z rodzinnych domów dziecka i zawodowych rodzin zastępczych.
Tegoroczną edycję kampanii „Grunt to rodzina” wspierają również muzycy i firmy:
• 18 grudnia odbył się koncert Michała Urbaniaka. Impreza została połączona z licytacją, podczas której udało się zebrać 10 000 zł.
• Portal Groupon.pl zobowiązał się zawiesić swoją komercyjną działalność w Wigilię, 24 grudnia. W zamian proponuje zapalenie wirtualnej „gwiazdki wigilijnej”, a cały dochód z akcji zasili konto Fundacji Świętego Mikołaja.
• Hurtownia Galenica-Panax z Poznania zorganizowała aukcję charytatywną, podczas której licytowano m.in. filiżankę od Grażyny Torbickiej oraz film „Rewers” od Agaty Buzek.
• mBank poprowadził sprzedaż 1000 szt. kubków ze specjalnej edycji z okazji 10-lecia istnienia na portalu Allegro.pl.
• Operator Plus GSM zaproponował swoim klientom możliwość posłuchania piosenki „Przyjaciele Karpia”, jednocześnie zasilając konto akcji.
– Tegoroczna edycja akcji przeszła nasze najśmielsze oczekiwania i myślę, że na naszych oczach staje się właśnie bożenarodzeniowy cud – zajęci swoją codziennością Polacy okazują się być ludźmi wielkiego serca i uruchamiają niekończący się ciąg dobroczynnych przedsięwzięć. – podkreśla Monika Madej z Fundacji Świętego Mikołaja.
Kampania wspierana jest przez reklamę zewnętrzną: bilboardy oraz plakaty w komunikacji miejskiej w głównych miastach Polski. Wszystkie powierzchnie reklamowe udostępniane są bezpłatnie. Media koordynuje dom mediowy Initiative Media Warszawa.
Partnerem tegorocznej edycji kampanii jest Biuro Polityki Społecznej m.st. Warszawa oraz Program 3 Polskiego Radia, natomiast patronat honorowy objęła Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS