logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > 55 milionów profili usuniętych z Facebooka
07.06.2010
Tematy: Kampanie, Słowacja, Edukacja, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą

55 milionów profili usuniętych z Facebooka



Gdyby w 1939 roku ludzie korzystali z Facebooka skasowanych zostałoby około 55 milionów profili (aktualnie zarejestrowanych jest tu ponad 500 milionów użytkowników). Wiele osób straciłoby więc nagle swoich znajomych.

Kampania słowackiej organizacji People Against Racism (Ludzie przeciw rasizmowi) nawiązując do popularnego serwisu społecznościowego pokazuje, że wielu obywateli świata podczas II wojny światowej straciło nie tylko rodziny, ale także tak przyjaciół.

Każdy profil użytkownika portalu zawiera jego zdjęcie. W kampanii utratę przyjaciół symbolizował brak ich fotografii – zastąpiono je jednakowymi czarno-białymi sylwetkami (niektóre oznaczono gwiazdami Dawida), symbolizującymi jednakowy los, jaki ich spotkał. Zdawkowa informacja „After the establishment of the Slovak state on the 14th of March 1939 a lot of people lost lots of friends” („Po ustanowieniu rządu Słowacji 14 marca 1939 roku wielu ludzi straciło wielu przyjaciół”) pozbawiona jest elementu perswazji.

Kampania w tak suchy sposób przypominała o historii Słowacji – w tym o historii teologa antysemity. W ramach układu monachijskiego 14 marca 1939 r. proklamowano utworzenie (pozostającej pod wpływem Niemiec) Republiki Słowackiej. Na czele prohitlerowskiego rządu stanął profesor teologii, zadeklarowany antysemita Josef Tiso, który wprowadził faszystowskie rządy. Za jego kadencji w Słowacji zniesiono wolność sumienia, słowa i prasy, zakazano działalności innych partii, szykanowano "innowierców" – wyznawców prawosławia, protestów i słowackich Żydów. Tiso wraz z wysokimi członkami kleru katolickiego Slowacji jest odpowiedzialny za wysłanie 60 tys. Żydów do obozów zagłady oraz za przejmowanie żydowskiego mienia.

Akcja stała się zaproszeniem do udziału w proteście „Enough of the Silence” („Dosyć milczenia”).
D. Sokołowska



Nazwa kampanii:
Facebook 1939
Czas:
2010.6.1 - 2010.6.20
Nadawca:
People against racism
Media:
Internet
Wykonawca:
Lowe GGK
Adresaci:
Młodzi ludzie, użytkownicy internetu (zwłaszcza Facebooka)
Hasło kampani:
After the establishment of the Slovak state on the 14th of March 1939 a lot of people lost lots of friends. (Po ustanowieniu rządu Słowacji 14 marca 1939 roku wielu ludzi straciło swoich przyjaciół)





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek