28 lutego padło 500-tysięczne kliknięcie na serwisie wyklikajżywność.pl. Tym samym internauci, za pośrednictwem Banków Żywności, przeznaczyli dotychczas dla potrzebujących 48.000 artykułów spożywczych. Są to produkty pierwszej potrzeby, takie jak makaron, margaryna, a także produkty przeznaczone dla dzieci, jak mleko, jogurty, kaszki i zupki.
Wyklikajżywność.pl to strona stworzona przez Federację Polskich Banków Żywności, za pośrednictwem której internauci, dzięki wsparciu producentów i dystrybutorów żywności, pozyskują produkty spożywcze dla potrzebujących. Z „wyklikanych” artykułów przygotowywane są posiłki dla osób, które żyją w biedzie, czy zmagają się z problemem niedożywienia.
Projekt „Wyklikaj Żywność” został uruchomiony w październiku ubiegłego roku. Dotychczasowa aktywność 500 tys. osób pozwoliła na przekazanie za pośrednictwem 14 Banków Żywności 48.000 produktów. Trafiły one do odbiorców w województwach: lubuskim, łódzkim, małopolskim, mazowieckim, podlaskim, pomorskim, śląskim, warmińsko – mazurskim, wielkopolskim i zachodniopomorskim. – Program Wyklikaj Żywność jest inicjatywą, która pozwala każdemu kto korzysta z internetu, na codzienną pomoc potrzebującym. W ten sposób każdy z nas może bezpośrednio przyczynić się do zmiany trudnej sytuacji życiowej tysięcy osób. Cieszy nas rosnąca popularność strony. Obecnie odnotowujemy 6500 kliknięć dziennie, co świadczy o chęci niesienia pomocy potrzebującym, jaką odczuwają Polacy.- mówi Marek Borowski, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.
Produkty pozyskiwane są od firm współpracujących z Federacją Polskich Banków Żywności. W tej chwili jest to 12 producentów i dystrybutorów artykułów spożywczych. Po określonej liczbie kliknięć produkty trafiają do wybranych Banków Żywności, które za pośrednictwem lokalnych organizacji pozarządowych, przekazują pomoc najuboższych. Im więcej osób odwiedza stronę i „wyklikuje” żywność, tym więcej pomocy trafia do potrzebujących. Każdy może kliknąć na dany produkt tylko raz dziennie. Informacje o liczbie kliknięć potrzebnych do pozyskania danej partii produktów, są na bieżąco wyświetlane na stronie.
Najbardziej pożądane są produkty o długim terminie przydatności, jak oleje, konserwy, przetwory mięsne, nabiał, produkty dla dzieci. Rozpoczęcie współpracy z nowymi producentami i dystrybutorami żywności jest kluczowe dla rozwoju projektu. Każdy producent żywności może dołączyć do projektu. Zgłoszenia należy przesyłać na adres: pomagam@bankizywnosci.pl
— Strona projektu na Facebooku
Patron Projektu: Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców. Partnerzy projektu :Unilever, HJ Heinz, Hoop Polska, Kraft Foods Polska, Nutricia, CC Hellenic, Real.-, Netto, Candia, Sawex, Bracia Polscy, Nestlé Polska.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS