logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > 45 kobiecych firm
18.12.2014
Tematy: Wydarzenia

45 kobiecych firm



Druga edycja autorskiego programu prowadzonego przez Fundację Przedsiębiorczości Kobiet „Biznes w Kobiecych Rękach” (BWKR) właśnie dobiega końca. BWKR jest programem akceleracji biznesu skierowanym do kobiet. Dzięki niemu w 2014 roku powstało lub rozwinęło się 45 firm. Program uzyskał patronat Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, a prowadzony jest przy wsparciu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.

Program trwał sześć miesięcy. W tym czasie pięćdziesiąt kobiet wytypowanych w konkursie brało udział w warsztatach „ABC przedsiębiorczości” w ramach centrum edukacyjnego SkillShare, stworzonego przez Fundację Przedsiębiorczości Kobiet. Uczestniczyły również w spotkaniach networkingowych, dzięki którym mogły się wzajemnie lepiej poznać, zainspirować albo nawiązać współpracę biznesową. Korzystały także z indywidualnego wsparcia mentorek programu, doświadczonych przedsiębiorczyń, które z sukcesem prowadzą swoje firmy.

Wśród nowo powstałych firm pod względem branż najwięcej związanych jest z rodziną i dziećmi oraz ze zdrowiem i urodą. Do pierwszej kategorii należy m.in. Kopytko mamuta, butik z obuwiem dziecięcym, Multi Niania, agencja obcojęzycznych niań, czy firma Creativitete oferująca zajęcia rozwijające kreatywność dzieci oraz warsztaty rozwojowe dla rodziców. W drugiej natomiast można wymienić np. Tip Tap, szkołę stepowania, FootMedica, instytut podologii, MAGDALECH ekologiczny susz-baza do zup, czy usługi coachingu zdrowia i dietetyki.

Kolejną grupą pod względem liczby są biznesy kreatywne, skupione wokół projektowania, wzornictwa i mody. Możemy tu wymienić trzy, których właścicielki stworzyły swego rodzaju konsorcjum. Wspierają się biznesowo, razem zdobywają klientów i wystawiają się na eventach branżowych. Mowa o Mano Kede (producentce stylowych foteli a la lata ‘50 i ‘60), firmie LUBOVKA (projektantce, która ręcznie wykonuje nietuzinkowe, minimalistyczne w formie lampy) oraz Tailormade (projektantce wnętrz, producentce personalizowanych mebli z palet).

Panie, które wzięły udział w programie stworzyły także firmy technologiczne. Należy do nich SiDLY spółka technologiczna, tworząca innowacyjne rozwiązania w obszarze telemedycyny.

Powstały również firmy oferujące bardziej tradycyjne produkty i usługi. Wśród nich: Biuro Rachunkowe TAX COMFORT, sklep z innowacyjnymi produktami dla tłumaczy Energia Tłumaczy, czy Wordprocessing.pl – szkolenia dla przyszłych sekretarek.

Biorąc pod uwagę formę prawną, zdecydowana większość nowych firm, to działalności gospodarcze, kilka z nich, to spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, a dwie – fundacje.

Warsztaty, z których skorzystały uczestniczki programu „Biznes w Kobiecych Rękach” odbyły się w ramach SkillShare Center. Jest to platforma wymiany doświadczeń i przekazywania praktycznej wiedzy stworzona z myślą o paniach prowadzących swój biznes, jak również tych, które dopiero noszą się z zamiarem założenia firmy. Skorzystać mogą również businesswoman, które już działają na własny rachunek, ale chcą się rozwijać. Fundacja przygotowała warsztaty, kilkumiesięczne programy grupowe i konsultacje indywidualne w ramach trzech obszarów: rozwoju osobistego, budowania i rozwijania firmy oraz zarządzania finansami.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek