Pod hasłem "Bądźmy razem bezpieczni" rozpoczęła się kampania społeczna na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa i ograniczenia zagrożeń dla życia i zdrowia uczestników ruchu drogowego. Jej organizatorem jest spółka Tramwaje Warszawskie, a adresatami – piesi, pasażerowie komunikacji miejskiej, kierowcy samochodów oraz pozostali uczestnicy ruchu drogowego.
W 2008 r., według danych Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji, w Warszawie doszło do 1427 zdarzeń drogowych z udziałem tramwajów. 85% z tych zdarzeń powstało wskutek łamania przepisów ruchu drogowego przez kierowców samochodów i pieszych. Dlatego celem kampanii jest zwiększenie świadomości użytkowników dróg w budowaniu bezpieczeństwa oraz zmniejszenie liczby tragicznych wypadków z udziałem pieszych i kierowców samochodów.
Podczas konferencji prasowej inaugurującej kampanię przedstawiono m.in symulację zderzenia tramwaju z samochodem. Przy zderzeniu pojazdu z tramwajem jadącym z prędkością ok. 25 km/h, kabina pasażerska samochodu po wypadku była całkowicie zmiażdżona.
W ramach kampanii zostanie rozdystrybuowanych ok. 200.000 ulotek, głównie w środkach komunikacji miejskiej, i zamieszczonych zostanie w nich 2000 plakatów. Aby zwrócić uwagę na skutki zderzenia z tramwajem wyemitowane zostaną spoty radiowe (140 razy) oraz spoty telewizyjne (90 razy). Reklama kampanii została także umieszczona na 40 wagonach tramwajowych oraz od czerwca – na 90 billboardach. Uruchomiona zostanie także specjalna linia edukacyjna w zabytkowych wagonach, w której pracownicy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji oraz Nadzoru Ruchu TW prowadzić będą prelekcje edukacyjne nt. zapobiegania powstawania wypadków i bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Przed rozpoczęciem kampanii TW rozpoczęły wewnętrzną kampanię skierowaną do motorniczych, której celem było zwrócenie uwagi na zasady bezpiecznego prowadzenia tramwaju i finalnie zmniejszenie liczby wypadków.
Partnerami Kampanii są: PZU, Policja, ZTM, AMS, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Życie Warszawy, Radio Dla Ciebie, TVP Warszawa, ANDY, BC, Cam Media, See Me Advertising – PROPAGANDA. Pl, Studio TP., KMKM.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie