Nieco ponad 2 kg czyli 4,5 funta ważą śmieci wytwarzane dziennie przez przeciętnego konsumenta w Ameryce. Metalowe puszki, papierowe kubki i inne odpady zbierane przez miesiąc tworzą 60 kg worek. Waga zużytych śmiech bliska masie żywego człowieka.
Rob Greenfield postanowił zwizualizować powyższe twierdzenie. Przez 30 dni żył jak normalny człowiek w Ameryce, jedząc, pijąc, produkując śmieci. Mężczyzna nie wyrzucał jednak odpadów do kosza, a magazynował przypinając do samego siebie. Stworzony w ten sposób „skafander” Roba, naocznie przedstawił, jak wielką górę odpadów tworzy jeden człowiek w Ameryce.
Rob Greenfield jest podróżnikiem, humanitarystą, kreatorem pozytywnych zmian (m.in. kampanii The Food Waste Fiasco przeciwdziałającej marnowaniu jedzenia) poszukiwaczem przygód oraz autorem idei „Koleś robiący zmiany” –Dude Making a Difference prowadzonej celem ochrony środowiska.
Inicjując projekt „Trash Me” Rob Greenfield chciał przemówić zarówno do amerykańskiego społeczeństwa, co ekologów. Uświadamiał o konieczności wprowadzenia zmian. Dla wspólnego dobra, przygotował film 30 Days of Wearing My Trash – nagrywaną codziennie relację video z Nowego Yorku – „produkując skafander odpadów”
Szokująca inicjatywa Roba Greenfield trafiła do mediów, kanału Youtube, autorskiego bloga oraz społeczności Facebook. We współpracy z zawodową ekipą filmową, „Trash Man” Rob Greenfield przygotował krótkie testymoniale – raportując przebieg całej akcji. W finale wydarzenia opublikował transmisję oraz wnioski z własnej akcji. Jak podkreślał, recycling nie stanowi rozwiązania współczesnej „nadprodukcji” śmieci, a istota problemu tkwi w bezrefleksyjności społeczeństwa. Dlatego przy wsparciu ekspertów David Suzuki Foundation wskazuje jak niewiele zmian potrzeba, by ograniczyć zużycie śmieci i zadbać o środowisko. Na oficjalnej stronie organizacji znajdują się proste przykłady „Jak zredukować recycling” dla ochrony planety.
Edukacyjny komunikat „Trash Me” podkreśla, że każdy z nas przyczynia się do społecznych zmian. Udostępniane przez Roba Greenfielda publikacje torują drogę na lepsze.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS