logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > 22 września – Dzień Bez Samochodu
22.09.2020
Tematy: Wydarzenia, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

22 września – Dzień Bez Samochodu



22 września po raz szesnasty obchodzimy w Polsce Dzień Bez Samochodu. Z każdym rokiem akcja zyskuje na znaczeniu, bo ochrona środowiska i walka ze smogiem – a zatem walka o zdrowie – to dziś kwestie priorytetowe.

Oto najnowsze dane dotyczące rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie:

  • w Polsce mamy 30mln zarejestrowanych samochodów;
  • w zeszłym roku sprowadzono do kraju milion aut, których średni wiek to 15 lat;
  • w stolicy na 1000 mieszkańców przypada 661 aut i jest to trzykrotnie wyższy wskaźnik niż w Nowym Jorku;
  • w Warszawie jedno auto emituje ok.140 g dwutlenku węgla na osobę;
  • smog prowadzi w Polsce do przedwczesnej śmierci ok. 50 tys. osób rocznie. W Europie przyczynia się łącznie do 485 tys. zgonów rocznie;
  • według WHO smog odpowiada za 8 proc. przypadków nowotworu płuca w Europie;
  • ruch samochodowy w stolicy odpowiada za 63 proc. stężenia PM 10;
  • w Polsce mamy obecnie 13 057 aut z napędem elektrycznym, a w 2020 roku ich liczba wzrosła o 78 proc.;
  • w kraju mamy 335 sztuk autobusów elektrycznych;
  • do 2025 roku rynek pojazdów na minuty ma wzrosnąć do 118 tys. sztuk, z czego 43,8 tysięcy to elektryczne hulajnogi;
  • pod koniec zeszłego roku na świecie było ponad 23 mln współdzielonych rowerów. Do 2024 roku liczba ta ma sięgnąć poziomu 35,8 mln.

zdrowie smog Ochrona Środowiska Ekologia i środowisko samochody elektryczne Dzień Bez Samochodu rowery


Nazwa wydarzenia:
Dzień Bez Samochodu
Czas:
2020.9.22
Tematy:
Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek