logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > 22 lutego — Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją
23.02.2023
Tematy: Wydarzenia, Polska, Edukacja, Komunikacja w rodzinie, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO

22 lutego — Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją



22 lutego obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją, a dzień później, 23 lutego, Światowy Dzień Walki z Depresją. Według Światowej Organizacji Zdrowia depresja, na którą obecnie cierpi ponad 350 milionów osób, w 2030 roku stanie się drugim po chorobach układu krążenia największym problemem zdrowotnym na świecie. Mimo, że istnieją skuteczne metody leczenia depresji, to korzysta z nich mniej niż 50%, a w niektórych państwach mniej niż 10% chorych. Najgroźniejszym objawem depresji są myśli samobójcze. Według Światowej Organizacji Zdrowia depresja może być przyczyną aż 800 000 samobójstw rocznie.

22 lutego w Warszawie, w Meta Przestrzeni przy ul. Koszykowej 61 odbył się przegląd kampanii społecznych oraz dyskusja panelowa „Jak mówić o depresji?”. W ramach przeglądu pokazano kampanie skupiające się na problemach: depresji wśród młodzieży (m.in. „Traktuj mnie poważnie”, „Depresja Młodzieńcza – Historia Amelii”), depresji poporodowej (m.in. „Depresja poporodowa – Historia Magdy”), męskiej depresji (m.in.  „Mężczyźni Też Płaczą – STOP DEPRESJI”) oraz depresji osób starszych („Depresja wieku podeszłego – Historia Jerzego”). 

W ramach wstępu do dyskusji panelowej „Jak mówić o depresji?” przedstawiono z kolei kampanie oraz inicjatywy koncentrujące się na formach pomocy dla osób cierpiących na depresję, w tym szczególnie cenioną przez specjalistów platformę Życie Warte Jest Rozmowy. W bloku filmów pokazano m.in. pięć klipów składających się na kampanię Depresja. Naucz się pomagać (#1 Zbliż się, #2 Po prostu bądź, #3 Bądź cierpliwy, #4 Dbaj też o siebie oraz #5 Współpracujcie ze specjalistą) oraz trzy klipy składające się na cykl Naucz się mówić do osób chorych na depresję, kolejną odsłonę kampanii Depresja. Rozumiesz – pomagasz („Naucz się mówić do osób chorych na depresję wieku podeszłego”, „Naucz się mówić do osób chorych na depresję poporodową” oraz „Naucz się mówić do osób chorych na depresję wieku młodzieńczego”).

O tym, jak istotne są słowa w komunikacji z osobą w kryzysie psychicznym, pokazywały z kolei dwa klipy składające się na realizowaną obecnie kampanię „Zobacz człowieka”:

W dyskusji panelowej „Jak mówić o depresji?” wzięły udział (od lewej): Olga Lasota (Fabryka Komunikacji Społecznej), dr Marlena Stradomska (suicydolog, ekspert platformy Życie Warte Jest Rozmowy, Polskie Towarzystwo Suicydologiczne), Maria Radziwoń-Zaleska (Szpital Nowowiejski, konsultant wojewódzka w dziedzinie psychiatrii), Małgorzata Serafin (dziennikarka, autorka programu „Farbowanie życia”, w którym rozmawia z osobami po kryzysach psychicznych) oraz Katarzyna Chotkowska (Fundacja eFkropka). Zapis debaty można obejrzeć poniżej:

Współorganizatorami wydarzenia byli Warszawski Alians Przeciw Depresji, Fundacja eFkropka, Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Fabryka Komunikacji Społecznej. Pełną transmisję z wydarzenia można obejrzeć TUTAJ.

NGO zdrowie edukacja depresja zdrowie psychiczne Komunikacja w rodzinie Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją depresja poporodowa Warszawski Alians Przeciw Depresji Światowy Dzień Walki z Depresją


Nazwa wydarzenia:
Przegląd kampanii społecznych oraz dyskusja panelowa „Jak mówić o depresji?”
Czas:
2023.2.22
Tematy:
Edukacja, Komunikacja w rodzinie, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Warszawski Alians Przeciw Depresji, Fundacja eFkropka, Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Fabryka Komunikacji Społecznej





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek