Kampania wyrzucone.pl, zainicjowana i przeprowadzona przez agencję Polymus, zaangażowała prawie 3000 wolontariuszy, którzy rozkleili ponad 16000 plakatów na terenie Polski. Fanpage na Facebooku w kilka tygodni zgromadził ponad 23000 fanów.
Liczba bezdomnych psów i kotów w Polsce, według danych organizatorów, w ciągu ostatnich 10 lat wzrosła o 25% i obecnie przekracza 3 mln. W schroniskach przebywa ponad 100 tys. zwierząt. W pseudohodowlach rodzi się rocznie 500 tys. psów Porzucenie zwierzęcia według ustawy o ochronie zwierząt uznawane jest za znęcanie się i grozi za nie kara pozbawienia wolności do dwóch lat.
Organizatorzy kampanii postawili sobie za cel, by w niestandardowy i przyjazny sposób zwrócić uwagę na problem bezdomności zwierząt oraz wyczulić na moment podejmowania decyzji o posiadaniu czworonoga, jako ważny i dla wielu z nich – nieodwracalny. W okresie wakacji, gdy porzucenia zwierząt zdarzaja się częściej niż zwykle, działacze rozwiesili w przestrzeni miejskiej kolorowe ogłoszenia-zrywki z pytaniem „Myślisz o kotku? Myślisz o piesku?”. Po oderwaniu zrywki z plakati z karmiącą kotką czy suczką, zamiast oczekiwanego na odwrocie kontaktu do sprzedającego, przechodnie czytali: „Właśnie decydujesz o losie zwierzaka. Pamiętaj, że twoja decyzja jest nieodwracalna” oraz adres: www.wyrzucone.pl. Kampania, oprócz plakatów rozwieszanych w przestrzeni miejskiej, komunikowała się głównie w internecie.
Przygotowane zostały m.in. seria ikonografik nakreślających skalę problemu bezdomności wśród zwierząt, kolorowe grafiki edukacyjne spójne z layoutem plakatów, tematyczne posty poruszające zagadnienie prawidłowej opieki nad pupilem, nawiązywanie do bieżących wydarzeń (pies znaleziony na szczycie Rysów; pozostawianie w okresie upałów psów zamkniętych w samochodach; zwierzęta wręczane jako prezenty komunijne, itp.), ankieta ułatwiająca podjęcie decyzji osobom zainteresowanym przyjęciem pod swój dach czworonoga, animowane poradniki – co zrobić, gdy znajdzie się błąkające się zwierzę. Organizatorzy kampanii nawiązali współpracę z organizacjami społecznymi działającymi na rzecz potrzebujących zwierząt, podejmując się działań mających za zadanie wsparcie oddolnych inicjatyw społecznych.
Z inicjatywy firmy zajmującej się dystrybucją płatnych ogłoszeń dodatkowo wydrukowano i rozesłano 8500 sztuk naklejek w formie ikonografik („Zahamuj rozmnażanie – zwiększony popyt na małe zwierzęta nakręca spiralę hodowlaną”, „Zaczipuj swoje zwierzę – zapobiegaj bezdomności”, „Pomyśl o wykastrowaniu swojego zwierzęcia. Bądź odpowiedzialny – zapobiegaj bezdomności”, „Zwierzęta czują. Strach, głód, zimno, pragnienie, samotność, ból. Nie krzywdź – nie wyrzucaj”).
W „kampanijnych koszulkach fotografowały się znane osoby: Robert Biedroń, Stanisław Soyka, Beata Sadowska, Stanisław Tym, Adam Wajrak, Kora i Kamil Sipowicz, Beata Pawlikowska, Agata Buzek, Kazimiera Szczuka, Maja Ostaszewska, Magdalena Cielecka, Rafał Mroczek, prof. Magdalena Środa, Dorota Sumińska, Dorota Warakomska, Joanna Krupa, Dawid Woliński, udzielając tym samym wsparcia kampanii i zwracając uwagę na problem niechcianych zwierząt.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS