logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > 15 przykładów międzysektorowych partnerstw
18.09.2014
Tematy: Wydarzenia

15 przykładów międzysektorowych partnerstw



Najnowsza publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu” prezentuje, jak łączyć siły sektorów dla obopólnych korzyści.

Zagadnienie zaangażowania społecznego jest jednym z kluczowych obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu. Każdego roku to właśnie do tego obszaru zostaje zgłoszonych najwięcej dobrych praktyk firm w ramach raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” (raport za rok 2013: 170 na 403 ogółem). Wiele z nich opisuje partnerstwa międzysektorowe, które starają się odpowiedzieć na konkretne problemy społeczne, jak na przykład kwestie wykluczenia, niedożywienia, bezpieczeństwa. Ich rozwiązywanie to proces wieloetapowy, wymagający kompetencji i zasobów, które często nie są skupione w jednej instytucji czy organizacji, a rozciągają się na różne sektory: prywatny, społeczny (w tym szczególnie organizacji pozarządowych), publiczny.

Międzysektorowe partnerstwa społeczne (ang. cross sector social partnerships) oznaczają współpracę, której podstawą są kwestie społeczne. Ich podejmowanie zakłada zaangażowanie środków własnych każdej ze stron, gdyż skala problemu wykracza poza możliwości jednego partnera. W wiele z tych działań włącza się biznes w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, gdyż podobnie jak CSR również partnerstwa wymagają długofalowego i strategicznego podejścia. Do korzyści z wdrażania współpracy międzysektorowej należą m.in. wzrost innowacyjności, niwelowanie luki zasobowej, rozproszenie ryzyka, budowanie wiarygodności i reputacji.

Jest to trzecia publikacja zawierająca studia przypadków firm działających w Polsce i wdrażających zasady społecznej odpowiedzialności biznesu. Najnowsze wydanie opisuje przykłady partnerstw międzysektorowych następujących z nich: Bank Zachodni WBK, Carrefour Polska, Fortum, Grupa Allegro, Grupa LOTOS, Henkel Polska, Horus Innowacyjne Materiały Przemysłowe, Kompania Piwowarska, Orange Polska, P&G, PwC, Skanska Property Poland, Tesco Polska, Tchibo Warszawa, UPC. Każde studium przypadku obok prezentacji samych partnerów obejmuje etapy realizacji poszczególnych partnerstw, które dotyczą procesu doboru kooperanta, diagnozy problemu społecznego, przebiegu samej współpracy, w tym koordynacji i jej komunikacji, oraz analizy korzyści.

Najnowsza publikacja FOB jest także szczególnie cennym materiałem dla osób prowadzących zajęcia, szkolenia i warsztaty z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju. Oprócz 15 szczegółowych opisów dobrych praktyk współpracy biznesu z partnerami społecznymi zawiera bowiem pytania do dyskusji oraz scenariusz ćwiczenia warsztatowego, które polega na symulacji tworzenia partnerstwa międzysektorowego – dodaje Marcin Grzybek, menedżer projektów w FOB, odpowiedzialny za przygotowanie publikacji.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek