logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  12.10.2016

12 października Dniem Godności



Światowy Dzień Godności został zainicjowany przez następcę tronu Norwegii JKW Księcia Haakona, profesora Pekkę Himanena z Finlandii oraz Johna Hope Bryanta, amerykańskiego założyciela stowarzyszenia Operation Hope. W 2006 roku podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos postanowili ogłosić każdą trzecią środę października Dniem Godności, aby podkreślić, jak ważne jest poczucie godności w życiu młodych ludzi. 12 października wolontariusze wyruszą do szkół, aby porozmawiać z młodzieżą na temat godności i jej wartości.

Od 7 lat w projekcie uczestniczy również Polska – za organizację Dnia Godności odpowiada fundacja Global Dignity Poland. W zeszłym roku do akcji przystąpiło ponad 100 polskich szkół. W tym roku polska edycja Dnia Godności skoncentruje się na temacie szeroko pojętego hejtu i mowy nienawiści, które wiążą się z tematem poszanowania godności drugiego człowieka. Tegoroczna edycja wydarzenia ponownie odbywa się pod patronatem Rzecznika Praw Dziecka – Marka Michalaka.

Hejt to wszelkie formy obrażenia drugiej osoby, przejaw agresji i nienawiści. Pojęcie zrodziło się w internecie, głównie za sprawą negatywnych, pozornie anonimowych komentarzy na forach dyskusyjnych. Zjawisko występuje jednak również w polskich szkołach i objawia się w różnych formach – zarówno na szkolnych korytarzach, jak i w mediach społecznościowych. Aby zdiagnozować sytuację w Polsce w 2014 i 2015 roku agencja badawcza IQS zrealizowała badania na temat przemocy wśród gimnazjalistów i następnie wśród rodziców dzieci w wieku gimnazjalnym. Badania wskazały, że około 2/3 badanych uczniów doświadczyło przemocy na własnej skórze. Rodzice natomiast odpowiedzieli, że mniej niż połowa dzieci (47%) miała styczność z jakimkolwiek przejawem przemocy. Ofiary przemocy często nie chcą opowiadać rodzicom i nauczycielom o swoich problemach, przez co zostają z nimi całkowicie sami. Według badań z 2014 r.w 1/3 przypadków w sytuacji występowania zjawiska przemocy nikt nie reaguje. 

Każda szkoła podstawowa, gimnazjum oraz liceum może zgłosić się do programu i przeprowadzić zajęcia również u siebie. Organizatorzy przygotowali pakiet materiałów dla nauczycieli, z których mogą skorzystać podczas lekcji na temat godności. Inauguracja projektu nastąpi 12 października, jednak lekcje można przeprowadzać do czerwca 2017 roku. Instrukcje niezbędne do organizacji zajęć oraz wszelkie informacje o projekcie znajdują się na polskiej stronie www.dziengodnosci.pl.

Ideę wspierają również artyści i znane osobistości ze świata filmu, muzyki, sztuki i nie tylko. Ambasadorami Dnia Godności 2016 w Polsce zostali Zosia Ślotała, Sonia Bohosiewicz, Anna Kalczyńska, Hirek Wrona, Łukasz Nowicki, Bion, Jacek Rozenek, Krzysztof Skórzyński, Kaen, Diox, Jarosław Kuźniar, Małgorzata Niemczyk, Sędzia Anna Maria Wesołowska oraz Jacek Kusiński.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek