Ruszyła 11. edycja wakacyjnej kampanii edukacji recyklingowej „Czyste plaże”. W akcję, zorganizowaną przez Fundację Na Rzecz Odzysku Aluminiowych Puszek Po Napojach Recal, zaangażowało się 11 nadmorskich gmin i Słowiński Park Narodowy.
Kampania skierowana do turystów przebywających nad Bałtykiem potrwa do września. Główną formą edukacji i dzieci i młodzieży będą warsztaty edukacyjne prowadzone na koloniach i obozach. Planowane jest przeprowadzenie 300 warsztatów ekologicznych dla kolonistów, które zaangażują 12-14 tys. osób.
Do osób dorosłych fundacja chce trafić z informacją o korzyściach płynących z odzysku i recyklingu surowców wtórnych na przykładzie aluminiowych puszek po napojach. W tym celu przygotowano 3.500 plakatów, 24.000 kartek pocztowych, 15.000 worków na puszki, 30.000 magnesów, 1.500 koszulek, 4.500 gier mini-koszykówka, 1.500 bawełnianych toreb oraz 1.200 latarek na dynamo. Zebrany podczas kampanii surowiec trafi do punktów skupu, a następnie do ponownego przetworzenia.
Wakacyjne kampanie są współfinansowane w 70% ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pozostałą część finansuje Fundacja RECAL oraz samorządy terytorialne.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS