logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > 1 000 000$ – na widelcu Papieża
13.02.2019
Tematy: Opinie, Kampanie, Ekologia i środowisko, Inne, Konsumpcjonizm i konsumenci

1 000 000$ – na widelcu Papieża



Po uświadamiającym na temat stwardnienia zanikowego bocznego “ice bucket challenge”, czy cieszącym się popularnością “movemberze”, przyszła pora na kolejne wyzwanie w słusznej sprawie. Tym razem ma je podjąć jedna konkretna osoba – duchowy przywódca katolików. Organizacja Millon Dollar Vegan zaoferowała przekazanie tytułowej kwoty na wybraną przez papieża Franciszka organizację charytatywną pod warunkiem, że ten zgodzi się przez 40 dni wypróbować na własnej skórze (i żołądku) dietę wegańską.

Do dania szansy roślinnym posiłkom zachęca go m.in. 12-letnia Genesis Butler, która w wieku 6 lat postanowiła nie spożywać więcej produktów odzwierzęcych. Wtórują jej takie osobistości jak Paul McCartney, Woody Harrelson, Moby, czy Joaquin Phoenix.

W obliczu coraz niżej krążącego nad ludzkością widma katastrofy klimatycznej i zgodności naukowców co do decydującego wpływu przemysłowej hodowli zwierząt na znakomitą większość problemów ekologicznych, z którymi mierzymy się współcześnie, inicjatywa ma spore szanse na przychylność ze strony Franciszka. Dał się on w końcu poznać jako orędownik troski o środowisko naturalne – tak zwana “zielona encyklika”, czyli Laudato si’ to najbardziej znany i ceniony także w środowisku osób niewierzących wyraz jego zdecydowanych poglądów na temat relacji człowieka z naturą.

Troska o całe Stworzenie siłą rzeczy obejmować też musi naszych braci mniejszych. Powtarzane jak mantra hasło, że człowiek ma sobie czynić ziemię poddaną samo w sobie tego nie wyklucza, wręcz przeciwnie – sugeruje troskę i miłosierdzie na wzór panowania Bożego. Niestety przez wielu (z toruńskim szarlatanem i opłacającymi go pseudopatriotycznymi lobbystami na czele) interpretowane jest ono jako przyzwolenie na poddawanie zwierząt najwymyślniejszym torturom – podpieranie się w tej sytuacji Pismem Świętym zakrawa o bluźnierstwo wysokiej rangi.

God said, ‘See, I have given you every plant yielding seed that is upon the face of all the earth, and every tree with…

Opublikowany przez Million Dollar Vegan Środa, 6 lutego 2019

Najtrafniej i najciekawiej dla każdego czytelnika i czytelniczki – także tych nie biorących na co dzień udziału w życiu Kościoła katolickiego – pisze na ten temat niezastąpiony Szymon Hołownia. Jego najnowsza książka “Boskie zwierzęta” to idealna lektura dla każdego wegańskiego niedowiarka.

 więcej na temat publikacji – tutaj

Ostateczna decyzja należy do Franciszka. Skoro papież jest nieomylny, mocno wierzę że zdecyduje się przyjąć wyzwanie i zainspirować tym samym ponad miliard katolików na całym świecie. A jeśli wytrwa w postanowieniu owe 40 dni, niczym Jezus na pustyni, istnieje duże prawdopodobieństwo, że do jedzenia zwierząt już nie wróci – w końcu na zmianę przyzwyczajeń kulinarnych i wprowadzenie nowych nawyków wystarczy ich zaledwie 30…

“We are launching this deliberately bold, audacious campaign to jolt our world leaders from their complacency. We are…

Opublikowany przez Million Dollar Vegan Środa, 6 lutego 2019

Oferujemy przekazanie miliona dolarów na cele charytatywne, jeśli papież Franciszek na czas Wielkiego Postu przejdzie na dietę wegańską” – głosi hasło  kampanii promowane przez aktywistkę Genesis Butler, 12-latka, która mimo  dała się już poznać jako prawdziwa zwolenniczka roślinnej diety i ochrony praw zwierząt.

Jak w publikowanym na stronie przekazie podkreślają organizatorzy kampanii Million Dollar Vegan : „Zmiany klimatyczne, wymieranie niektórych gatunków zwierząt, uodpornianie się na antybiotyki, wylesiania, cierpienie zwierząt i kolejne choroby ludzi – wszystko to połączone jest z naszymi wyborami żywieniowymi i stanowi palące kwestie współczesnego świata, które wymagają podjęcia natychmiastowych działań”  Szczegółowe informacje o działaniach znajdują się TUTAJ 

Na stronie opublikowano również petycję – celem wsparcia akcji można podpisać ją TUTAJ

Chcesz też spróbować? Poczuć się przez jakiś czas jak jedna z najbardziej wpływowych osób na świecie? Materiały dostępne na stronie kampanii RoślinnieJemy to dobry pierwszy krok!

„Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań (…) 2 na 10 konsumentów w wieku 25-34 mówi o tym, że spożywają obecnie więcej produktów wegetariańskich niż rok temu. Dodatkowo, prawie 10 proc. respondentów w tej grupie wiekowej deklaruje, że jest na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej.*

?W gronie ambasadorów akcji #RoślinnePoniedziałki witamy Katarzyna Blazejewska – Stuhr!Ciekawostki dotyczące bardziej…

Opublikowany przez RoślinnieJemy Poniedziałek, 3 grudnia 2018

Wypowiedzi udzielała ekspert ds komunikacji, Anna Iżyńska.

Ekologia i środowisko Anna Iżyńska RoślinnieJemy Millon Dollar Vegan papież


Nazwa kampanii:
Million Dollar Vegan
Nadawca:
Millon Dollar Vegan





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek