logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie, Kampanie, Ekologia i środowisko, Inne, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  13.02.2019

1 000 000$ – na widelcu Papieża



Po uświadamiającym na temat stwardnienia zanikowego bocznego “ice bucket challenge”, czy cieszącym się popularnością “movemberze”, przyszła pora na kolejne wyzwanie w słusznej sprawie. Tym razem ma je podjąć jedna konkretna osoba – duchowy przywódca katolików. Organizacja Millon Dollar Vegan zaoferowała przekazanie tytułowej kwoty na wybraną przez papieża Franciszka organizację charytatywną pod warunkiem, że ten zgodzi się przez 40 dni wypróbować na własnej skórze (i żołądku) dietę wegańską.

Do dania szansy roślinnym posiłkom zachęca go m.in. 12-letnia Genesis Butler, która w wieku 6 lat postanowiła nie spożywać więcej produktów odzwierzęcych. Wtórują jej takie osobistości jak Paul McCartney, Woody Harrelson, Moby, czy Joaquin Phoenix.

W obliczu coraz niżej krążącego nad ludzkością widma katastrofy klimatycznej i zgodności naukowców co do decydującego wpływu przemysłowej hodowli zwierząt na znakomitą większość problemów ekologicznych, z którymi mierzymy się współcześnie, inicjatywa ma spore szanse na przychylność ze strony Franciszka. Dał się on w końcu poznać jako orędownik troski o środowisko naturalne – tak zwana “zielona encyklika”, czyli Laudato si’ to najbardziej znany i ceniony także w środowisku osób niewierzących wyraz jego zdecydowanych poglądów na temat relacji człowieka z naturą.

Troska o całe Stworzenie siłą rzeczy obejmować też musi naszych braci mniejszych. Powtarzane jak mantra hasło, że człowiek ma sobie czynić ziemię poddaną samo w sobie tego nie wyklucza, wręcz przeciwnie – sugeruje troskę i miłosierdzie na wzór panowania Bożego. Niestety przez wielu (z toruńskim szarlatanem i opłacającymi go pseudopatriotycznymi lobbystami na czele) interpretowane jest ono jako przyzwolenie na poddawanie zwierząt najwymyślniejszym torturom – podpieranie się w tej sytuacji Pismem Świętym zakrawa o bluźnierstwo wysokiej rangi.

God said, ‘See, I have given you every plant yielding seed that is upon the face of all the earth, and every tree with…

Opublikowany przez Million Dollar Vegan Środa, 6 lutego 2019

Najtrafniej i najciekawiej dla każdego czytelnika i czytelniczki – także tych nie biorących na co dzień udziału w życiu Kościoła katolickiego – pisze na ten temat niezastąpiony Szymon Hołownia. Jego najnowsza książka “Boskie zwierzęta” to idealna lektura dla każdego wegańskiego niedowiarka.

 więcej na temat publikacji – tutaj

Ostateczna decyzja należy do Franciszka. Skoro papież jest nieomylny, mocno wierzę że zdecyduje się przyjąć wyzwanie i zainspirować tym samym ponad miliard katolików na całym świecie. A jeśli wytrwa w postanowieniu owe 40 dni, niczym Jezus na pustyni, istnieje duże prawdopodobieństwo, że do jedzenia zwierząt już nie wróci – w końcu na zmianę przyzwyczajeń kulinarnych i wprowadzenie nowych nawyków wystarczy ich zaledwie 30…

“We are launching this deliberately bold, audacious campaign to jolt our world leaders from their complacency. We are…

Opublikowany przez Million Dollar Vegan Środa, 6 lutego 2019

Oferujemy przekazanie miliona dolarów na cele charytatywne, jeśli papież Franciszek na czas Wielkiego Postu przejdzie na dietę wegańską” – głosi hasło  kampanii promowane przez aktywistkę Genesis Butler, 12-latka, która mimo  dała się już poznać jako prawdziwa zwolenniczka roślinnej diety i ochrony praw zwierząt.

Jak w publikowanym na stronie przekazie podkreślają organizatorzy kampanii Million Dollar Vegan : „Zmiany klimatyczne, wymieranie niektórych gatunków zwierząt, uodpornianie się na antybiotyki, wylesiania, cierpienie zwierząt i kolejne choroby ludzi – wszystko to połączone jest z naszymi wyborami żywieniowymi i stanowi palące kwestie współczesnego świata, które wymagają podjęcia natychmiastowych działań”  Szczegółowe informacje o działaniach znajdują się TUTAJ 

Na stronie opublikowano również petycję – celem wsparcia akcji można podpisać ją TUTAJ

Chcesz też spróbować? Poczuć się przez jakiś czas jak jedna z najbardziej wpływowych osób na świecie? Materiały dostępne na stronie kampanii RoślinnieJemy to dobry pierwszy krok!

„Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań (…) 2 na 10 konsumentów w wieku 25-34 mówi o tym, że spożywają obecnie więcej produktów wegetariańskich niż rok temu. Dodatkowo, prawie 10 proc. respondentów w tej grupie wiekowej deklaruje, że jest na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej.*

🧡W gronie ambasadorów akcji #RoślinnePoniedziałki witamy Katarzyna Blazejewska – Stuhr!Ciekawostki dotyczące bardziej…

Opublikowany przez RoślinnieJemy Poniedziałek, 3 grudnia 2018

Wypowiedzi udzielała ekspert ds komunikacji, Anna Iżyńska.

Ekologia i środowisko   |  Anna Iżyńska   |  RoślinnieJemy   |  Millon Dollar Vegan   |  papież   | 


Nazwa kampanii:
Million Dollar Vegan
Tematy:
Ekologia i środowisko, Inne, Konsumpcjonizm i konsumenci
Nadawca:
Millon Dollar Vegan





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 15.03.2023

    Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek