Firma Żywiec Zdrój S.A. po raz czwarty realizuje program „Po stronie natury”, którego celem jest kształtowanie świadomości ekologicznej oraz zachęcanie Polaków do sadzenia drzew i ochrony środowiska naturalnego. W ramach zaplanowanych działań organizowany jest konkurs grantowy na projekty ekologiczne. Wiosną w lasach Beskidu Żywieckiego posadzony zostanie czwarty milion drzew.
Od 2009 roku program prowadzony jest przez firmę Żywiec Zdrój S.A. wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia oraz Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych w Katowicach. – Daje nam to pewność, że program jest realizowany w oparciu o wiedzę merytoryczną i doświadczenie – mówi Marek Wojtyna, prezes firmy Żywiec Zdrój S.A.
W ramach „Po stronie natury” w Beskidzie Żywieckim, skąd wywodzi się spółka, sadzone są buki i jodły z jaworem, modrzewiem i świerkiem w domieszce. Jest to element odtwarzania pradawnej Puszczy Karpackiej. W lasach na tym terenie problemem jest monokultura świerkowa, podatna na zagrożenia ze strony kornika drukarza i choroby, dlatego istotne jest sadzenie tam rodzimych gatunków drzew.
Jednym z elementów kampanii „Po stronie natury” jest edukacja ekologiczna. Organizatorzy prowadzą działania na rzecz poszerzenia wiedzy o ochronie przyrody ze szczególnym uwzględnieniem dbania o drzewa i wodę. W ramach programu organizowany jest konkurs grantowy, w którym placówki oświatowo-wychowawcze mogą ubiegać się o dofinansowanie na realizację lokalnych projektów ekologicznych. Efektem trzech poprzednich edycji kampanii jest realizacja 70 projektów. W prace nad nimi zaangażowało się blisko 190 podmiotów – placówek naukowych i szkolnych, organizacji pozarządowych, urzędów gmin i miast, starostw, a także nadleśnictw oraz lokalnych firm.
Na www.postronienatury.pl znajduje się poradnik „Jak sadzić drzewa”. Ponadto zamieszczona jest tam aplikacja umożliwiająca wirtualne sadzenie drzew.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

