– A potem był ślub i żyli sobie razem… Jakiś czas… Rozwód nawet „kulturalny” to nie jest dobre zakończenie. – informuje w spocie kampanii „Rozwód? Przemyśl to!” Fundacja Mama i Tata. Kampanię realizuje TELESCOPE.
Kampania zwraca uwagę na długoterminowe skutki rozwodu dla dzieci. Jej główny przekaz brzmi: "rozwód to lekcja życia, której nie chcesz dawać swojemu dziecku – to lekcja, która uczy, że w relacjach między ludźmi nie ma nic trwałego, pewnego, stałego". Z przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Mamy i Taty badań wynika, że 81% dorosłych Polaków postrzega zjawisko rozwodów jako poważny problem społeczny.
– Opracowaliśmy strategię komunikacji, za pomocą której chcemy dotrzeć do badanej grupy docelowej: 25-45 lat, mieszkańców miast, kobiet i mężczyzn o różnych światopoglądach, obecnie traktujących rozwód jako zjawisko tak powszechne, że powoli stające się normą. Sądzących, że tzw. „kulturalny rozwód” pomoże zniwelować problem – mówi Paweł Woliński, Prezes Fundacji Mamy i Taty.
Fundacja przygotowała spot „Bajka”, a także stronę internetową kampanii www.rozwodprzemyslto.pl z krótkimi filmami opartymi na zweryfikowanych w badaniach jakościowych emocjonalnych komunikatach zachęcających odbiorców do refleksji nad decyzją o rozwodzie. Na stronie www kampanii można podpisać petycję „Stop rozwodom" skierowaną do polityków z postulatami na rzecz ograniczenia liczby rozwodów.
– Już w pierwszych dniach emisji spotów zanotowaliśmy ogromne zainteresowanie przekazem kampanii. Codziennie też odbieramy w Fundacji po kilka telefonów lub maili od osób poruszonych wiedzą o skutkach rozwodów dla dzieci. Zaskakujące jest przy tym, że dziewięć na dziesięć osób szukających w ten sposób pomocy w kryzysie małżeńskim to mężczyźni. Z badań, które zleciliśmy przed startem kampanii wynikało, że mężczyzn znacznie trudniej będzie zachęcić do zapoznania się z informacjami o rozwodach – dodaje Paweł Woliński.
Spoty w lipcu i sierpniu emitują stacje: TVN: TVN, TVN7, TVN Style TVN Turbo i TVN Meteo, WeddingTV; radia: Tok FM, Roxy FM, Złote przeboje oraz sieć 3SPACE na 150 ekaranach w całej Polsce. Kampania outdoorowa rusza od października do grudnia na nośnikach AMS oraz w metrze warszawskim.
Na zakończenie kampanii opublikowany zostanie raport o skutkach rozwodów i próba analizy kosztów społecznych tego zjawiska.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży