Zaczyna się jak film akcji. Dwa samochody zderzają się z hukiem na spokojnej ulicy. Wszystko, od kraksy do jej przyczyn, widać w spowolnionym tempie.
Niewątpliwą tragedię chwili podkreślają emocje na twarzach świadków zdarzenia: przerażony chłopiec, przejeżdżający nieopodal na rowerze, zszokowana kobieta podlewająca trawnik, zdezorientowane dziecko wewnątrz samochodu, który za chwilę ulegnie wypadkowi.
Wszystko cofa się do momentu, gdy odbiorca poznaje przyczynę zdarzenia. Matka, prowadząca auto słyszy dźwięk powiadomienia w telefonie. Otwiera się zdjęcie jej córeczki, które kobieta umieściła na jednym z portali społecznościowych. Wpatrzona w ekran smartfona, zwraca się więc do siedzącego za nią kilkuletniego dziecka: Wszyscy lajkują Twoje zdjęcie, które zapostowałam.
Zderzenie samochodów trwa sekundy. Słychać tylko dźwięk silnego uderzenia pojazdów i rozbijającego się szkła. Powtórka, tylko w szybszym tempie. W konsekwencji – z pozoru niewinnego – zerknięcia na telefon podczas jazdy, życie bohaterów idealnie przeciętnego dnia zostaje nieodwracalnie zmienione.
"No post is worth a life" ("Żaden post nie jest warty życia") – pojawia się główne hasło kampanii. Słowo "post" zastępują kolejno inne wyrazy: "glance, email, search, text" ("zerknięcie, email, wyszukiwanie, sms") – przekaz jest ten sam: aktywność w sieci nie jest warta ludzkiego życia.
"AT&T przypomina: to może poczekać" – kończy narrator, odsyłając na stronę ItCanWait.com, stworzoną przez amerykańskie przedsiębiorstwo komunikacyjne AT&T. Firma stworzyła kampanię, w której promuje autorską aplikację AT&T DriveMode App, której celem jest wyciszanie przychodzących powiadomień w trakcie prowadzenia samochodu, by móc skupić się tylko i wyłącznie na drodze, zachowując tym samym bezpieczeństwo. "Eyes on the road, not on your phone" ("Patrz na drogę, nie na telefon"), łącznie z hashtagiem #ItCanWait (#ToMożeZaczekać) stanowią główne przesłanie aplikacji.
Joanna Bącela
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO