logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  09.04.2009

Zwycięzcy rankingu CSR 24/7



8 kwietnia opublikowane zostały wyniki rankingu „CSR 24/7” przeprowadzonego przez firmę doradczą Braun & Partners oraz PKPP Lewiatan. Badanie dotyczyło wiarygodności działań CSR prowadzonych przez 39 największych firm w Polsce reprezentujących 13 sektorów gospodarki.

Zwycięzcą tegorocznej edycji została Grupa Lotos, która uzyskała 14,5 pkt. na 24 możliwe (60%). Tegoroczny zwycięzca jest liderem w takich obszarach odpowiedzialnego biznesu jak relacje z interesariuszami, czy odpowiedzialność za środowisko. Dobry wynik firma zawdzięcza wydanemu w ubiegłym roku raportowi społecznej odpowiedzialności biznesu, który jako jeden z nielicznych w Polsce spełniał międzynarodowe standardy raportowania GRI (Global Reporting Initiative)

– Nasza praca jest zauważana i doceniania przez otoczenie. Traktowanie społecznej odpowiedzialności jako systemu zarządzania w firmie przynosi wymierne rezultaty. Naszą wiarygodność jako firmy odpowiedzialnej i dobrze zarządzanej, podkreśla sposób informowania i raportowania. Wiele opinii ekspertów dotyczących profesjonalizmu i odpowiedzialnego zarządzania formułowanych jest na podstawie raportu CSR, który ukazał się w ubiegłym roku – komentuje Beata Jurkschat, dyrektor Biura Komunikacji i CSR w Grupie LOTOS S.A.

Drugie miejsce z wynikiem 13,5 pkt. (56%) zajęła Telekomunikacja Polska. Szczególnie warto zwrócić uwagę na będący silną stroną spółki obszar komunikacji i transparentności działań.

Na trzecim miejscu z wynikiem 13 pkt. (56%) uplasowały się Zakłady Azotowe Anwil. Mocną stroną firmy jest wysoki poziom odpowiedzialności za środowisko naturalne oraz ład korporacyjny. Tym bardziej jest to godne podkreślenia, że firma nie jest notowana na GPW w Warszawie, tym samym nie jest ona obligowana do przestrzegania zasad ustanowionych przez dokument „Dobre praktyki spółek notowanych na GPW”.

Do opracowania zestawienia posłużyło narzędzie ratingowe „CSR 24/7” którego celem jest ocena wiarygodności działań CSR na podstawie informacji dostępnych dla wszystkich interesariuszy. Metodyka ratingowa oparta jest o standardy AccountAbility, wskaźniki GRI, podstawowe zasady dobrych praktyk oraz rozszerzone raportowanie odpowiedzialności społecznej (ang. triple bottom line) obejmujące zobowiązania środowiskowe, etyczne i społeczne oraz ekonomiczne.

Wybrane firmy poddawane są badaniu w 7 obszarach: przejrzystość i komunikacja, ład korporacyjny, relacje z interesariuszami, odpowiedzialność wobec środowiska naturalnego, odpowiedzialność ekonomiczna, społeczeństwo, zasoby ludzkie.

Lista 20 największych firm w Polsce prowadzących najbardziej wiarygodne działania odpowiedzialnego biznesu.
CSR 24/7 Ranking – lista TOP 20 Punkty %
MAX 24,0 100%
1 Grupa Lotos 14,5 60%
2 Telekomunikacja Polska 13,5 56%
3 Zakłady Azotowe Anwil 13,0 54%
4 Grupa Metro w Polsce 12,5 52%
5 PKN Orlen 12,0 50%
6 Unilever Polska 11,5 48%
7 Budimex 9,5 40%
8 Ciech 9,5 40%
9 Polimex-Mostostal 9,5 40%
10 Polska Telefonia Cyfrowa 9,0 38%
11 PGNiG 8,5 35%
12 BP Polska 8,0 33%
13 Bank Pekao SA 8,0 33%
14 Central European Distribution Corporation 8,0 33%
15 Torfarm SA GK, Toruń 8,0 33%
16 Jeronimo Martins Dystrybucja 7,5 31%
17 Grupa Skanska 7,5 31%
18 Polska Grupa Farmaceutyczna 7,5 31%
19 Tesco Polska 7,5 31%
20 Grupa Żywiec 7 29%

W 2009 roku wyniki badania CSR 24/7 publikowane będą w Polsce, na Węgrzech i w Rumunii, oraz w Bułgarii.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 19.05.2023

    Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”


  • 11.05.2023

    Koniec „charytatywnych nakrętek”


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek