logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Zwycięzcy konkursu „Liderzy Filantropii”
21.11.2014
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Zwycięzcy konkursu „Liderzy Filantropii”



Zwycięzcą konkursu „Liderzy Filantropii 2014” w kategorii „firma, która w minionym roku przekazała najwięcej środków na cele społeczne” została Grupa PZU. W kategorii „firma, która na cele społeczne przekazała największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem” zwyciężyła Grupa Atlas. Kolejno drugie i trzecie miejsce w kategorii kwoty darowizn zdobyły KGHM Polska Miedź S.A. oraz PKO Bank Polski S.A. W kategorii procentowej na podium znalazły się także: VIVE Textile Recycling Sp. z o. o. oraz Votum S.A. W tym roku przyznano po raz pierwszy nagrody w trzech nowych kategoriach. Za „program filantropii indywidualnej pracowników” – nagrodę odebrał PKN ORLEN S.A. W kategorii „program zaangażowania społecznego klientów” nagrodzony został PKO Bank Polski S.A. Spośród trzynastu debiutantów w konkursie, tytuł „Lidera Filantropii” otrzymała firma PERN „Przyjaźń” S.A. – lider wśród debiutów zarówno w kategorii kwotowej jak i procentowej.

Do udziału w tegorocznej edycji konkursu „Liderzy Filantropii” zgłosiło się 35 firm, w tym 13 po raz pierwszy. Uczestnicy konkursu przekazali w minionym roku na cele społeczne łącznie kwotę 94 152 641 zł. Kwota darowizn przekazanych przez firmy z pierwszej dziesiątki w kategorii wartości darowizn to 82 994 976 zł. Średni udział darowizn w dochodach firmy przed opodatkowaniem w pierwszej dziesiątce w kategorii procentowej konkursu wyniósł 1,86%.

Grupa PZU przekazała w 2013 roku na cele społeczne w formie darowizn kwotę w wysokości: 33 835 000 zł, a Grupa Atlas przekazała w roku 2013 na cele społeczne 5,06% swoich dochodów przed opodatkowaniem. Obie po raz trzeci zostały zwycięzcami w konkursie „Liderzy Filantropii”.

Zdecydowana większość firm spośród uczestników konkursu posiada własne fundacje korporacyjne (24). Większość uczestników konkursu, by zwiększyć transparentność działań, publikuje informacje dotyczące zasad przyznawania wsparcia finansowego na swoich stronach internetowych, podaje kontakt do osób odpowiedzialnych za działania filantropijne i omawia ich skalę i rezultaty w raportach rocznych. Coraz więcej firm realizuje programy i projekty mające na celu rozwiązywanie ważnych problemów społecznych w partnerstwie z organizacjami pozarządowymi.

Firmy zachęcają do działań filantropijnych swoich interesariuszy: pracowników poprzez programy składek pracowniczych a także klientów poprzez programy marketingu zaangażowania społecznego, przekazując na cele społeczne część dochodów ze sprzedaży towarów i usług.

Uroczyste wręczenie statuetek i dyplomów laureatom odbyło się 20 listopada 2014 roku na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych – honorowego patrona konkursu. Podczas gali odbyła się debata: „Czy polski biznes może wyznaczać trendy w filantropii?”, w której udział wzięli: Bartosz Drabikowski – Członek Zarządu PKO Banku Polskiego, Rafał Grodzicki – Członek Zarządu PZU Życie, Lidia Kołucka-Żuk – Dyrektorka ds. strategii komunikacji PELION, była Dyrektorka Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, Ewa Krupa – Przewodnicząca Zarządu Forum Darczyńców i Jacek Michalak – Wiceprezes Zarządu Grupy Atlas, kierujący galerią „Atlas Sztuki”. Galę i dyskusję poprowadził Jakub Kurasz – Dyrektor w PwC.

Konkurs organizuje Forum Darczyńców.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek