logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  28.10.2008

Zwycięskie raporty społeczne



Grupa Lotos S.A. zwyciężyła w konkursie „Raporty Społeczne 2008 – Nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu”. Wyróżnienie otrzymał Bank Millennium S.A. W głosowaniu internetowym w opinii interesariuszy najlepiej sporządzone raporty przedstawiły firmy: Kompania Piwowarska S.A. i Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.

Rozstrzygnięcie konkursu – organizowanego przez PricewaterhouseCoopers, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i CSR Consulting – miało miejsce 28 października br. podczas konferencji Forum Odpowiedzialnego Biznesu 2008.

„Raporty Społeczne 2008” to 2.edycja konkursu na najlepiej sporządzony raport z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Projekt powstał w ubiegłym roku w wyniku współpracy PricewaterhouseCoopers, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i CSR Consulting. Konkurs adresowany jest do przedsiębiorstw i organizacji posiadających świadomość znaczenia społecznej odpowiedzialności biznesu, pragnących raportować swoje działania w tym obszarze w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny. Celem konkursu „Raporty Społeczne” jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania społecznego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie w oparciu o międzynarodowe kryteria.

W ramach upowszechniania zagadnienia raportowania społecznego organizatorzy tegorocznej edycji konkursu zachęcili do głosowania również internautów i po raz pierwszy przyznano nagrodę za najlepiej sporządzone raporty w opinii interesariuszy. Jak zauważa Mirella Panek – Owsiańska, Prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu, członek jury konkursu – Na całym świecie toczy się obecnie dyskusja, o tym jak dostosować informacje zawarte w raporcie społecznym do różnych przecież oczekiwań interesariuszy i w ogóle zachęcić ich do czytania tych raportów, temu też ma służyć wyrażenie opinii internautów na temat raportów biorących udział w naszym konkursie. Chcemy, aby coraz szersze grono różnych grup interesariuszy sięgało po raporty i aby z czasem publikowanie raportu stało się ważnym elementem aktywności firm w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce.

14 raportów zgłoszonych do tegorocznej edycji konkursu podobnie jak w ubiegłym roku oceniało jury złożone z ekspertów z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych, jak i społecznej odpowiedzialności biznesu.

– Bardzo się cieszę, że w tegorocznej edycji konkursu pojawiły się zarówno firmy, które startowały w ubiegłorocznej edycji inicjatywy, a więc kontynuujące proces raportowania jak i zupełnie nowe, publikujące raport społeczny w Polsce po raz pierwszy – zaznacza Prof. Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PricewaterhouseCoopers Polska, zarazem przewodniczący jury konkursu, – W ostatnich latach obserwujemy coraz większe zainteresowanie firm strategicznym podejściem do zagadnień społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce, a proces raportowania w tym obszarze jest niezbędnym tego elementem. Oczywiście w Polsce na razie grono firm raportujących wyniki w zakresie odpowiedzialnego biznesu jest bardzo wąskie, ale mam nadzieję, że z czasem firmy docenią pozytywne skutki płynące z przejrzystej i wiarygodnej komunikacji w tym obszarze.

W ramach inicjatywy oprócz samego konkursu planowane są również inne działania upowszechniające raportowanie społeczne i edukację w tym obszarze różnych grup odbiorców. W tym roku np. powstanie pierwsza w Polsce interaktywna biblioteka raportów społecznych dostępna na stronie konkursu – www.raportyspoleczne.pl

W konkursie udział wzięło 11 przedsiębiorstw działających na rynku polskim: Bank Millenium S.A., BRE Bank S.A., Cereal Partners Poland Toruń-Pacific Sp. z.o.o., Coca Cola HBC Polska Sp. z.o.o, Grupa LOTOS S.A., Grupa Nowy Styl, Hewlett-Packard Polska Sp. z.o.o., Kompania Piwowarska S.A., Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A., Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A., ZF Polpharma S.A.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


  • 06.04.2023

    Mastercard przyspiesza wprowadzenie do obiegu ekologicznych kart płatniczych


  • 05.04.2023

    Nowa butelka Nałęczowianka w 100% z plastiku z recyklingu


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek