logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Zwłoki młodego mężczyzny ze zmiażdżoną głową, prawidłowej budowy ciała
26.08.2011
Tematy: Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Zwłoki młodego mężczyzny ze zmiażdżoną głową, prawidłowej budowy ciała

Your browser does not support the video tag.


Informacja z sekcji zwłok: "zwłoki młodego mężczyzny ze zmiażdżoną głową, prawidłowej budowy ciała. (…) Nieregularna rana, z której wystaje odłam złamanej kości udowej. W rejonie wnęki prawego płuca podbiegnięcie krwawe…" Rusza właśnie kampania medialna programu „Drogi zaufania”. Ubiegłoroczna odsłona była najczęściej nagradzaną kampanią społeczną na polskich konkursach reklamowych (m.in. Złotego Orła, Kreaturę, nagrodę Media Trendy). Za kreację, jak przed rokiem, odpowiadają Marcin Hołota i Mateusz Wojnarowski z agencji Sparing Communication Group.

Twórcy tegorocznej kampanii w spotach telewizyjnych i radiowych znów stawiają na dokumentalną formę. – Ubiegłoroczna kampania z udziałem sprawców wypadków odbiła się szerokim echem nie tylko mediach, ale i w środowisku osób zawodowo zajmujących się bezpieczeństwem drogowym. Dostaliśmy setki maili, których autorzy opisywali tragiczne wypadki i ich konsekwencje. To zainspirowało nas do stworzenia kolejnej odsłony – opowiada Marcin Hołota.

Narratorami tegorocznej kampanii są więc osoby, które z różnych perspektyw zawodowo zajmują się wypadkiem drogowym. W pierwszym spocie jest to dr Krzysztof Woźniak z Uniwersytetu Jagiellońskiego, który na co dzień wykonuje sekcje zwłok ofiar wypadków drogowych. – Narracje naszych bohaterów pokazują, że wypadek to początek bardzo długiej historii. Składają się ona na studium wielowymiarowości tragicznych konsekwencji, jakie pociągają za sobą wypadki drogowe. To opowieści o przegranym życiu zawodowym i rodzinnym, trudnym godzeniu się ze śmiercią bliskich, żmudnych powrotach do sprawności fizycznej i psychicznej, kalectwie, traumie, winie i przebaczeniu. Codziennie na polskich drogach rozpoczyna się dwanaście takich historii, rocznie jest ich ponad pięć tysięcy – mówi Mateusz Wojnarowski, dyrektor kreatywny w agencji Sparing Communication Group. – Doświadczenia zawodowe naszych bohaterów zawsze w którymś momencie zostają pozbawione służbowego uniformu, stają się ich prywatną, emocjonalną relacją – dodaje.

– Budujemy przestrzeń dla wyobraźni: skrótowa forma, dynamiczny montaż, szybkie ujęcia, nietypowy dźwięk. Tu nic nie jest powiedziane wprost – zaznacza Krzysztof Kiziewicz, reżyser spotów telewizyjnych. Drugi z reżyserów Paweł Aigner uważa, że dzięki temu spoty zostają pozbawione „nachalnej teatralności”. – Z pozoru nieistniejąca fabuła nadaje 30-sekundowym obrazom sens i wiarygodność, co najciekawsze wszystkie słowa zostały wypowiedziane przez naszych bohaterów, to są ich przemyślenia i refleksje, ani jedno słowo nie zostało narzucone im przez realizatorów – mówi Aigner. – Najważniejsze to trafić do emocji i wrażliwości widza, przestrzec, pokazać konsekwencje braku roztropności, ale nie moralizować – dodaje.

Na tegoroczną kampanię prócz emocjonalnych komunikatów w radiu i telewizji złożą się przekazy racjonalne, upowszechniane zwłaszcza w internecie i prasie. Pierwszy spot telewizyjny tegorocznej kampanii emitowany będzie od 25 sierpnia 2011 r. w telewizji Polsat. Później pojawi się też m.in. w TVN i TVP. Działania edukacyjne realizowane będą pod hasłem „Złe nawyki dobrych kierowców”. W ten sposób autorzy kampanii chcą uświadomić odbiorcom, że wystarczy drobny błąd, złe przyzwyczajenie, by spowodować tragiczny wypadek drogowy. Robią to na przekór samoocenie polskich kierowców, z których aż 95 proc. w badaniach TNS OBOP zaliczyła siebie do grona dobrych kierowców. 

Koncepcję graficzną tej odsłony kampanii wykonało Balsamstudio z Krakowa.

Kampania realizowana jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w ramach programu „Drogi zaufania”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.



Nazwa kampanii:
Drogi zaufania
Czas:
2011.8.25
Nadawca:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Media:
Telewizja, radio, prasa, internet
Wykonawca:
Sparing Communication Group, Balsamstudio
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Złe nawyki dobrych kierowców;





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek