Lufthansa Group opublikowała 21. raport o zrównoważonym rozwoju firmy. Grupa do 2020 roku przeznaczy na innowacyjność 500 milionów euro. Raport CSR pt. „Balans” kładzie szczególnie duży nacisk na temat „Innowacje – klucz do sukcesu przyszłości”. „Innowacja i Cyfryzacja” to jeden z siedmiu głównych obszarów aktywności w strategicznym programie „7to1 – Our way forward”, rozpoczętym przez Lufthansa Group w 2014 roku. W całości raportu firma nformuje czytelników o szerokim zakresie działań i celów w obszarze ochrony środowiska, społecznej odpowiedzialności biznesu i produktu. 116 stronicowa publikacja jest dostępna tutaj.
Eksperci firmy odpowiedzialni za wydajność paliwową, opracowali 1 300 pomysłów na zmniejszenie zużycia paliwa. W 2014 roku Grupa wdrożyła 145 projektów w tym obszarze. W połączeniu z modernizacją floty, podczas której Lufthansa otrzyma 272 nowoczesne i wydajne maszyny w okresie od 2015 do 2025 roku, można przewidywać dalsze redukcje w zużyciu kerozyny.
W roku obejmującym raport, firma zwiększyła również swoje zaangażowanie w aktywną ochronę przed hałasem. W listopadzie 2014 roku Lufthansa była pierwszą linią lotniczą na świecie, która wyposażyła swoje Airbusy A319, A320 i A321 z floty krótkiego i średniego zasięgu w komponenty redukujące poziom hałasu (umieszczone pod skrzydłami). Ponad 200 maszyn Lufthansy lata teraz dzięki temu ciszej, przynosząc ulgę mieszkańcom terenów usytuowanych wokół lotnisk. Firma zwiększyła również swoje zaangażowanie w badania klimatu wspierając projekt IAGOS (In-service Aircraft for a Global Observing System) i wyposażyła drugi samolot w laboratorium do badań klimatu. Maszyna zbiera dane o pierwiastkach śladowych w atmosferze
i cząsteczkach chmur na różnych wysokościach przelotowych. Dane te są wykorzystywane przez liczne ośrodki naukowe na świecie. Na początku 2015 roku, po raz drugi w ciągu trzech lat, Lufthansa Group otrzymała nagrodę „Ekologicznej Linii Roku” od amerykańskiego magazynu branżowego Air Transport World, za swoją pionierską rolę w obszarze ochrony klimatu.
W 2014 roku Grupa przedstawiła również nowe narzędzie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, włączając w to nowy program rozwoju talentów. Wspieranie talentów będzie jednym z kluczowych zadań dla kadry menadżerskiej Grupy w przyszłości. Lufthansa podpisała również „Kartę Różnorodności”, firmową inicjatywę mającą na celu promowanie różnorodności w firmach i instytucjach. Podpisując kartę, Lufthansa ponownie podkreśliła znaczenie różnorodności w kulturze korporacyjnej globalnej firmy, która zatrudnia około 119 tysięcy pracowników 143 narodowości.
Na początku 2015 roku firma przedstawiła nowe plany na działanie z zakresu społecznej odpowiedzialności pod nazwą „Lufthansa Group Social Care”. Grupa chce położyć jeszcze większy nacisk na projekty społeczne i humanitarne.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO