Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy rozpoczął ogólnopolski program społeczny „Tu się sprawdza dorosłość”, mający na celu zmniejszenie dostępności alkoholu dla osób nieletnich. Kampanię na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy realizuje Fabryka Komunikacji Społecznej.
Głównym celem programu jest zmniejszenie dostępności alkoholu dla osób, które nie ukończyły 18 roku życia. Do udziału w kampanii zaproszone zostały sklepy z całej Polski, które w swojej ofercie posiadają wyroby alkoholowe. Dołączenie do programu będzie równoznaczne ze zobowiązaniem do rzetelnej kontroli dokumentów tożsamości młodzieży i niesprzedawania alkoholu osobom nieletnim. W zamian sklepy otrzymają pakiet materiałów wizualnych kampanii oraz dołączą do grona sklepów partnerskich, uzyskując markę „Odpowiedzialny sklep”. Kampania w sklepach rozpoczęła się 6 lipca.
Zależało nam na tym, żeby hasło kampanii zawierało uniwersalny i zdecydowany przekaz zarówno dla osób nieletnich, jak i sprzedawców. Dla młodzieży „Tu się sprawdza dorosłość” to wyraźny komunikat, że w tym sklepie zostanie poproszona o dowód osobisty. Jednocześnie to informacja dla sprzedawcy, że każda sytuacja sprzedaży alkoholu osobie wyglądającej na nieletnią to sprawdzian dojrzałości – mówi Paweł Prochenko, Managing Partner w Fabryce Komunikacji Społecznej.
W ramach programu powstała również strona internetowa www.tusiesprawdzadoroslosc.pl zawierająca m.in. bazę sklepów partnerskich oraz materiały edukacyjne dla sprzedawców.
Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy zrzesza producentów i importerów napojów spirytusowych. Partnerami programu są organizacje branżowe zrzeszające handel: Polska Izba Handlu oraz Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz sieci sprzedaży detalicznej: Kaufland, SPAR i Gama. Program objął patronatem Minister Gospodarki oraz Komendant Główny Policji.
W latach 2008-2010 Fabryka Komunikacji Społecznej realizowała dla ZP PPS kampanię „Lepszy start dla Twojego dziecka”.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo