logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Żółty Tydzień GSK po raz 22
04.04.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Żółty Tydzień GSK po raz 22



Od 4 do 16 kwietnia odbywa się XXII edycja ogólnopolskiej akcji Żółty Tydzień organizowanej przez firmę GlaxoSmithKline produkującą szczepionki. Jej celem jest uświadomienie zagrożeń zdrowotnych związanych z wirusowym zapaleniem wątroby typu A i typu B. W tym roku GSK chce zwrócić uwagę na brak odporności Polaków na WZW typu A, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży.

Wirusowe zapalenia wątroby typu A i typu B są jednymi z najczęściej występujących na świecie chorób zakaźnych stanowiących poważny problem zdrowotny.Rocznie zgłaszanych jest ok. 1,4 miliona przypadków WZW typu A, ale faktyczna liczba zachorowań może być nawet 10-krotnie większa. Natomiast w wyniku zakażenia wirusem zapalenia wątroby typu B, na świecie w ciągu roku umiera około 1 milion osób.

W odróżnieniu od szczepień przeciwko WZW B, szczepienia przeciwko WZW A nie są obowiązkowe, zostały jednak włączone do Programu Szczepień Ochronnych w Polsce jako zalecane, niefinansowane z budżetu państwa. W ostatnich latach szczepienia te objęły jednak niewielką liczbę osób.

O zaszczepieniu się przeciwko WZW A powinny pamiętać szczególnie osoby mieszkające w rejonach zagrożonych powodziami i lokalnymi podtopieniami. Wiosenne powodzie niosą za sobą wiele zagrożeń zdrowotnych, związanych głównie z biologicznymi czynnikami chorobotwórczymi, w tym z wirusem zapalenia wątroby typu A. Zagrożenie przychodzi wraz z wodą, która po drodze zalewa nie tylko domostwa, ale również wysypiska śmieci, cmentarze, szamba i wodociągi.

Na zakażenie wirusami zapalenia wątroby typu A i typu B narażone są także wszystkie osoby podróżujące.

Punkty szczepień oferują szczepionki monowalentne, czyli takie, które chronią przed jednym z typów wirusa. W przypadku WZW typu A podaje się szczepionkę w 2 dawkach w odstępie 6-12 miesięcy. Podstawowy schemat szczepienia przeciwko WZW typu B obejmuje 3 dawki, drugą po miesiącu od pierwszego szczepienia a trzecią po 6. miesiącach od pierwszej dawki.

Szczegółowe informacje na temat profilaktyki wirusowych zapaleń wątroby oraz adresy punktów szczepień biorących udział w akcji „Żółty Tydzień” znajdują się na stronach www.zoltytydzien.pl i www.szczepienia.pl.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek