logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Żoliborz na pamięć – gra dla rodzin osób z chorobami otępiennymi
22.05.2020
Tematy: Wydarzenia, Polska, Komunikacja w rodzinie, Kultura i sztuka, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Walka z wykluczeniem społecznym

Żoliborz na pamięć – gra dla rodzin osób z chorobami otępiennymi



W powszechnej opinii gry planszowe służą zabawie. Czasem jednak gra może pełnić funkcje terapeutyczne albo stanowić formę wsparcia psychologicznego. Niekonwencjonalnym przykładem jest tu „Żoliborz na pamięć” – gra planszowa przeznaczona dla rodzin, w których są osoby z chorobami otępiennymi.

Choroby otępienne, oprócz dolegliwości natury fizycznej, wiążą się także z utratą orientacji w terenie – nawet tym znanym od wielu lat, czy wręcz od wczesnego dzieciństwa. Dlatego tak istotne jest tworzenie swoistych „map pamięci” najbliższego otoczenia, punktów orientacyjnych, które chory może łatwo zidentyfikować. Grupę docelową gry „Żoliborz na pamięć” stanowią zatem osoby chore i ich bliscy, zamieszkujący warszawski Żoliborz, a jej celem – integracja rodziny oraz pomoc w terapii.

Rozgrywka w „Żoliborz na pamięć” trwa ok. 20-30 minut i jest przeznaczona do grania w dwie, trzy lub cztery osoby. W jej trakcie uczestnicy spacerują ulicami Żoliborza, odwiedzając najciekawsze i najładniejsze miejsca dzielnicy. Celem gry jest zrealizowanie jak największej liczby tzw. „kart potrząsania pamięcią”, które mają na celu pobudzić wspomnienia i umiejętność logicznego myślenia. Rozgrywka kończy się, kiedy jeden z uczestników przejdzie swoim pionkiem na drugą stronę planszy. Gra została przygotowana we współpracy z Urzędem Dzielnicy Żoliborz m. st. Warszawy oraz przy konsultacji doświadczonego psychologa pracującego z osobami chorymi otępiennie.

„Żoliborz na pamięć” powstał w Pracowni Gier Szkoleniowych i jest projektem zrealizowanym w ramach budżetu partycypacyjnego na rok 2017. Więcej o projektowaniu gier „na miarę” można przeczytać TUTAJ.

zdrowie kultura walka z wykluczeniem społecznym zdrowie psychiczne Komunikacja w rodzinie Żoliborz na pamięć gra planszowa Pracownia Gier Szkoleniowych budżet partycypacyjny choroby otępienne


Nazwa wydarzenia:
Żoliborz na pamięć – gra dla rodzin osób z chorobami otępiennymi
Tematy:
Komunikacja w rodzinie, Kultura i sztuka, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Polska
Nadawca:
Pracownia Gier Szkoleniowych we współpracy z Urzędem Dzielnicy Żoliborz m. st. Warszawy





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek