logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Znikające słowa, znikający ludzie
07.03.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Wielka Brytania, Komunikacja w rodzinie, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO

Znikające słowa, znikający ludzie



W poniedziałek, 8 stycznia 2024 roku, na wiodących brytyjskich platformach podcastowych ukazał się audiobook „The Missing Lines”, który wywołał konsternację i liczne protesty zaledwie parę dni od swojej premiery. Po pobraniu audiobooka słuchacze odkrywali bowiem, że historia kończy się trzy minuty później – kiedy główny bohater, Marcus, wplątany we współpracę z gangiem narkotykowym, znika bez wieści. Następne osiem rozdziałów zostało wypełnione jedynie ciszą:

Jak się okazało, dziwaczny audiobook stanowił część kampanii prowadzonej przez brytyjską organizację charytatywną Missing People. Projekt miał – choć częściowo – odzwierciedlać rzeczywiste doświadczenia tysięcy osób, których bliscy „wyszli z domu i nigdy nie wrócili”. Historia bez zakończenia, która pozostawia słuchacza w zawieszeniu na czas nieokreślony, stanowi namiastkę frustracji, rozpaczy i nadziei, jakie czują rodzice, rodziny i przyjaciele osób zaginionych bez wieści.

Narrator audiobooka, jeden z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych brytyjskich aktorów, Stephen Fry, w specjalnym oświadczeniu wyjaśnił, że ​​podcast nie jest uszkodzony. Fry, wieloletni patron organizacji Missing People, brał już wcześniej udział w jej inicjatywach, m.in. w cyfrowej kampanii plenerowej promującej brytyjski system Child’s Rescue Alert. Zaangażowanie aktora nie jest przypadkowe. W 1995 roku Fry przeszedł załamanie nerwowe i zniknął na kilka dni, w trakcie których planował samobójstwo: – Sam zaginąłem w momencie kryzysu w moim życiu, ale miałem szczęście, że udało mi się ponownie spotkać z moimi bliskimi –  przyznał Fry. – Nie każdemu zdarza się takie spotkanie.

https://video.adsoftheworld.com/dnah7kxqzvjznmittitbk9ckkqpa.mp4

Kampania „The Missing Lines” („Znikające linie”) została wymyślona i zrealizowana przez agencję House 337 pro bono. Kręgosłupem projektu były pierwsze rozdziały fikcyjnej powieści fikcyjnego autora, któremu nadano nazwisko M.S. Singh. Przeczytany przez Stephena Fry’a audiobook był następnie dystrybuowany za pośrednictwem platform podcastów Apple i Spotify. Agencja promowała go również w sieci audio Acast oraz za pośrednictwem influencerów we wszystkich mediach społecznościowych. House 337 zaprojektował także oprawę wizualną tytułu, która następnie została przekształcona w poster promujący premierę podcastu. Grafikę wyświetlono na ponad 60 witrynach OOH udostępnionych przez Ocean Outdoor oraz na 250 witrynach udostępnionych przez JC Decaux na terenie całej Wielkiej Brytanii.

Co roku w Wielkiej Brytanii znika bez wieści ponad 170 000 osób. Więcej na temat kampanii można dowiedzieć się TUTAJ.

txt: Dorota Chrobak

NGO zdrowie outdoor Wielka Brytania zdrowie psychiczne Komunikacja w rodzinie podcast poster zaginieni integrated OOH osoby zaginione audiobook


Nazwa kampanii:
The Missing Lines
Czas:
2024.1
Nadawca:
Missing People
Media:
integrated
Wykonawca:
House 337, London, United Kingdom





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek