logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wiedza - Literatura > Znaczenie drastyczności reklamy społecznej i politycznej w zmianie postaw jej odbiorców
31.07.2012
Tematy: Wiedza - Literatura

Znaczenie drastyczności reklamy społecznej i politycznej w zmianie postaw jej odbiorców



Celem pracy było zbadanie wpływu poziomu drastyczności reklamy na perswazyjność reklamy politycznej i społecznej. Postawione pytanie i hipotezy badawcze oparto na założeniach psychologicznych teorii dotyczących marketingu i reklamy, perswazyjności komunikatów lękowych oraz wpływu lęku na przebieg procesów uwagowych i poznawczych. Oczekiwano, że obecność krwi w reklamie będzie istotnie zwiększać ocenę drastyczności reklamy. Ponadto, przewidywano, że organizacja społeczna będzie oceniania pozytywniej niż partia polityczna.

W celu odpowiedzi na pytanie i hipotezy badawcze przeprowadzono eksperyment, w którym wzięło udział 214 osób. Na potrzeby badania użyta została ankieta internetowa zawierająca zmodyfikowaną wersję materiału promocyjnego World Wide Fund for Nature. Uzyskane wyniki ukazały brak wpływu obecności krwi na perswazyjność reklamy, jej obecność jednak istotnie zwiększała ocenę drastyczności reklamy i jej społecznej użyteczności. Stwierdzono również wyższe oceny w stosunku do organizacji społecznej niż partii politycznej. Osoby badane miały do niej bardziej pozytywne nastawienie emocjonalne, oceniały ją jako bardziej godną zaufania, a także, w przypadku plakatu drastycznego, jako bardziej zdecydowaną.

Ponadto, występowały także różnice zależne od płci, poziomu zainteresowania ekologią, obecności krwi w reklamie lub interakcji tych zmiennych.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 04.04.2025Wiedza - Literatura

    Aż trzy czwarte Polaków spaceruje

  • 07.02.2025Wiedza - Literatura

    Co Polacy wiedzą o kaucji?

  • 03.02.2025Wiedza - Literatura

    Dzieci w Polsce mniej szczęśliwe. Dlaczego?

  • 29.01.2025Wiedza - Literatura

    Czterdziestolatkowie nie myślą o emeryturze

  • 27.01.2025Wiedza - Literatura

    Płonące elektryki — prawda czy mit?

  • 09.01.2025Wiedza - Literatura

    Tradycyjna telewizja czy streaming? Przyszłość mediów w dobie platform cyfrowych

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek