Znaczenie drastyczności reklamy społecznej i politycznej w zmianie postaw jej odbiorców
Celem pracy było zbadanie wpływu poziomu drastyczności reklamy na perswazyjność reklamy politycznej i społecznej. Postawione pytanie i hipotezy badawcze oparto na założeniach psychologicznych teorii dotyczących marketingu i reklamy, perswazyjności komunikatów lękowych oraz wpływu lęku na przebieg procesów uwagowych i poznawczych. Oczekiwano, że obecność krwi w reklamie będzie istotnie zwiększać ocenę drastyczności reklamy. Ponadto, przewidywano, że organizacja społeczna będzie oceniania pozytywniej niż partia polityczna.
W celu odpowiedzi na pytanie i hipotezy badawcze przeprowadzono eksperyment, w którym wzięło udział 214 osób. Na potrzeby badania użyta została ankieta internetowa zawierająca zmodyfikowaną wersję materiału promocyjnego World Wide Fund for Nature. Uzyskane wyniki ukazały brak wpływu obecności krwi na perswazyjność reklamy, jej obecność jednak istotnie zwiększała ocenę drastyczności reklamy i jej społecznej użyteczności. Stwierdzono również wyższe oceny w stosunku do organizacji społecznej niż partii politycznej. Osoby badane miały do niej bardziej pozytywne nastawienie emocjonalne, oceniały ją jako bardziej godną zaufania, a także, w przypadku plakatu drastycznego, jako bardziej zdecydowaną.
Ponadto, występowały także różnice zależne od płci, poziomu zainteresowania ekologią, obecności krwi w reklamie lub interakcji tych zmiennych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.04.2024
Tylko co trzeci Polak wie, jak postępować w sytuacji zagrożenia
-
10.04.2024
Na co przeznaczamy 1,5% podatku?
-
21.03.2024
Prawie jedna trzecia jaj pakowanych w Polsce nie pochodzi od kur w klatkach
-
15.03.2024
Ponad 40% Polaków deklaruje, że ma problemy ze snem
-
08.03.2024
Fakty i mity na temat żywności ekologicznej
-
29.02.2024
Cztery szkodliwe mity o otyłości