Zmień zakończenie
Nie wszystkie bajki kończą się tak, jak byśmy tego chcieli. Co trzy minuty demencja kończy kolejne „…i żyli długo, i szczęśliwie”. Badania naukowe są dziś jedyną szansą, by z chorobą Alzheimera wygrać, a nie tylko łagodzić jej objawy.
Alzheimer’s Research UK to wiodąca w Wielkiej Brytanii organizacja pozarządowa, gromadząca fundusze na badania pozwalające w przyszłości szybciej wykrywać i leczyć demencję. Na jej zlecenie powstała kampania Change The Ending (Zmień zakończenie), mająca za zadanie nie tylko informować o zbiórce, ale również zwiększać świadomość społeczeństwa na temat choroby Alzheimera. Podstawą inicjatywy jest film – przypominający designem kultowe animacje Disneya – opowiadający historię miłości księcia i księżniczki. Niestety, ich wspólne, wymarzone życie rozsypuje się w gruzy po tym, gdy książę zapada na demencję:
Narratorką opowieści została wybitna aktorka i laureatka Oscara, Olivia Colman, która – wiele na to wskazuje – pojawiła się w projekcie nieprzypadkowo. W 2020 roku Colman wystąpiła w poruszającym filmie „Ojciec”, w którym wcieliła się w postać córki opiekującej się swoim cierpiącym na chorobę Alzheimera ojcem (w tej roli nagrodzony Oscarem Anthony Hopkins).
Kampania miała premierę we wrześniu, który od ponad 20 lat obchodzony jest jako Światowy Miesiąc Choroby Alzheimera.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom
-
08.02.2025
Gest solidarności