Złamanie nogi nie musi prowadzić do bankructwa
Wiosną w Armenii prowadzona była kampania we współpracy ze stroną polską. Podczas gdy ubezpieczenie jest dla mieszkańców Polski czymś powszechnym – niektóre rodzaje ubezpieczeń są obowiązkowe, inne dobrowolne – i większość Polaków ubezpiecza się, czy to od kradzieży samochodu, zalania mieszkania, włamania, czy na czas zagranicznej podróży, w Armenii instytucja ubezpieczenia i jej mechanizmy są mało znane i jeszcze w mniejszym stopniu używane. Podczas gdy na świecie gwiazdy filmowe potrafią ubezpieczyć np. swoje ciało lub głos na wypadek gdyby coś uniemożliwiło im wykonywanie zawodu, w Armenii potrzebna była kampania, która zapoznała obywateli tego kraju z tym, czym jest ubezpieczenie i jak mogą na tym skorzystać.
Głównym celem kampanii „Ubezpieczenie dla każdego: Kampania uświadamiająca” było podniesienie świadomości na temat ubezpieczeń oraz zainteresowania ubezpieczeniami osób o niskich dochodach. Jej logo symbolizuje zaufanie i opiekę oraz ideę chroń siebie oraz swoich bliskich.
Narzędziami komunikacji wykorzystanymi w kampanii były spot, talk show, konkurs i ulotki. Film reklamowy pod hasłem „Rozważ wszystko bardzo dokładnie: ubezpiecz się” dzieje się w restauracyjnej kuchni, gdzie kucharz rozmawia z kelnerem. Mężczyzna przedstawia rzeczowe argumenty przemawiające za ubezpieczaniem się na przykładzie wypadku przyjaciela, a młody kelner reprezentuje powątpiewający „głos ludu”. Rozmowa toczy się wokół tematu oszczędzania pieniędzy i przydatności ubezpieczenia się na wypadek niespodziewanych zdarzeń losowych. Po emisji spotu uruchamiany był telekonkurs dla widzów, w którym można było wygrać pakiet ubezpieczeń.
Kilkakrotnie emitowany był też w telewizji talk-show, w którym wypowiadały się osoby poszkodowane w wypadkach, ale jednocześnie ubezpieczone, oraz przewodniczący Stowarzyszenia Ubezpieczeniowego – Levon Mamikonjan i Roland Steinmann międzynarodowy ekspert ds. ubezpieczeń.
Kampania była elementem gruzińskiego programu "Popularyzacja dostępu do serwisów micro-ubezpieczeniowych", przeniesionego i zaadoptowanego w Armenii.
W kampanię zaangażowana była także Fundacja Komunikacji Społecznej, odpowiedzialna za nawiązanie współpracy z agencją ALTERA oraz moderowanie spotkań z lokalnymi przedstawicielami firm ubezpieczeniowych i organizacjami zajmującymi się mikrofinansami.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka