logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Zielone biura w sieci Carrefour
27.07.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Zielone biura w sieci Carrefour



„Zielone biuro” to proekologiczny projekt Carrefour Polska skierowany do pracowników firmy. Jego celem jest zachęcenie do oszczędzania energii i w pracy, i w domu. W pomieszczeniach biurowych firmy pojawiły się plakaty informujące o sposobach oszczędzania energii. Do specjalnie oznaczonych skrzynek można wrzucić zużyte baterie oraz plastikowe nakrętki od butelek. Na monitorach komputerów ustawiono wygaszacze ekranu z informacjami o sposobach oszczędzania energii w biurze.

Poprzez proste informacje oraz przykłady oszczędzania energii Carrefour Polska chce zmieniać świadomość swoich pracowników oraz promować postawy proekologiczne. Docelowo w dłuższej perspektywie projekt ma przyczynić się do zmniejszenia zużycia energii elektrycznej w siedzibie firmy.

Poza projektem „Zielone biuro” w marcu br. firma brała udział w akcji „Godzina dla Ziemi” organizowanej przez WWF. Podczas akcji w prawie wszystkich sklepach na terenie Polskie wygaszono 50% oświetlenia. W lutym br. roku Grupa Carrefour jako jedyna firma handlowa w Europie przyłączyła się do Tygodnia Zrównoważonej Energii, organizowanego przez Komisję Europejską. Wcześniej, sieć zobowiązała się do systematycznego obniżania zużycia energii – od roku 2004 zużycie spadło o 9,2 %, natomiast do roku 2020 redukcja ma wynieść 20%.

Do końca bieżącego roku firma zamierza zastąpić tradycyjne oświetlenie energooszczędnym oraz wdrożyć system zarządzania energią, mierzący i optymalizujący zużycie prądu. W planach jest także wyposażenie sklepów w nowoczesne meble chłodnicze, co pozwoli na znaczące zmniejszenie zużycia energii elektrycznej.
M. Czerepak








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek