„Zielone biuro” to proekologiczny projekt Carrefour Polska skierowany do pracowników firmy. Jego celem jest zachęcenie do oszczędzania energii i w pracy, i w domu. W pomieszczeniach biurowych firmy pojawiły się plakaty informujące o sposobach oszczędzania energii. Do specjalnie oznaczonych skrzynek można wrzucić zużyte baterie oraz plastikowe nakrętki od butelek. Na monitorach komputerów ustawiono wygaszacze ekranu z informacjami o sposobach oszczędzania energii w biurze.
Poprzez proste informacje oraz przykłady oszczędzania energii Carrefour Polska chce zmieniać świadomość swoich pracowników oraz promować postawy proekologiczne. Docelowo w dłuższej perspektywie projekt ma przyczynić się do zmniejszenia zużycia energii elektrycznej w siedzibie firmy.
Poza projektem „Zielone biuro” w marcu br. firma brała udział w akcji „Godzina dla Ziemi” organizowanej przez WWF. Podczas akcji w prawie wszystkich sklepach na terenie Polskie wygaszono 50% oświetlenia. W lutym br. roku Grupa Carrefour jako jedyna firma handlowa w Europie przyłączyła się do Tygodnia Zrównoważonej Energii, organizowanego przez Komisję Europejską. Wcześniej, sieć zobowiązała się do systematycznego obniżania zużycia energii – od roku 2004 zużycie spadło o 9,2 %, natomiast do roku 2020 redukcja ma wynieść 20%.
Do końca bieżącego roku firma zamierza zastąpić tradycyjne oświetlenie energooszczędnym oraz wdrożyć system zarządzania energią, mierzący i optymalizujący zużycie prądu. W planach jest także wyposażenie sklepów w nowoczesne meble chłodnicze, co pozwoli na znaczące zmniejszenie zużycia energii elektrycznej.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.03.2023
Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli
-
16.02.2023
LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan
-
07.02.2023
#NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania
-
03.02.2023
Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
09.01.2023
Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska