Firma HP Inc. poinformowała, że do 2020 r. zamierza ograniczyć wskaźnik wylesiania do zera. W 2020 r. papier marki HP oraz papierowe opakowania produktów HP będą w całości pochodzić z certyfikowanych i przetworzonych materiałów, przy czym preferowane będzie włókno pierwotne ze źródeł Forest Stewardship Council (FSC). To jedno ze zobowiązań firmy na 2016 rok, przedstawione w najnowszym raporcie dotyczącym zrównoważonego rozwoju.
Według analizy przeprowadzonej przez Forest500 z ramienia Global CanopyProgramme, jedynie 8 proc. przedsiębiorstw stawia sobie za cel osiągnięcie zerowego wskaźnika wylesiania netto. W minionym roku zawartość włókna certyfikowanego przez FSC w papierze marki HP oraz opakowaniach produktów sięgnęła 50 proc. Firma podejmie również współpracę z organizacją Global Forest& Trade Network-North America (GFTN-NA) powołaną przez World Wildlife Fund (WWF), w celu ograniczenia ryzyka związanego z pozyskiwaniem włókna na produkty oraz opakowania, a także będzie zachęcać swoich partnerów biznesowych do włączenia się w tę inicjatywę.
Oprócz Zero Deforestation, wśród kluczowych celów na 2016 rok znalazły się: zobowiązanie do pozyskiwania 100 proc. energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych na potrzeby swojej globalnej działalności, z celem przejściowym na poziomie 40 proc. do 2020 r. i redukcja emisji gazów cieplarnianych o 25 proc. do 2020 r.
Raport dodatkowo prezentuje inicjatywy realizowane w ramach zrównoważonego rozwoju, opartych na trzech głównych filarach: środowisko, społeczeństwo i integralność. Wśród najważniejszych osiągnięć w 2015 roku firma wymienia znaczną redukcję emisji gazów cieplarnianych związanych z globalną działalnością i łańcuchem dostaw oraz zaangażowanie 78 tys. osób zatrudnionych w fabrykach dostawców do promowania zdrowego stylu życia i doskonalenia umiejętności, by mogli się stać liderami opinii w swoim środowisku.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany