logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Żeglowanie z Energą
06.02.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Żeglowanie z Energą



Rusza kolejna edycja Energa Sailing, programu edukacji żeglarskiej prowadzonego przez Grupę Energa i Polski Związek Żeglarski. Tegoroczna edycja poszerzona została o dwa kolejne miasta, pilotażowy program szkolenia w windsurfingu oraz dodatkowe szkolenie nauczycieli. Nabór do programu będzie prowadzony na stronie internetowej Energa Sailing i potrwa do 22 lutego.

Program obejmuje teoretyczne oraz praktyczne zajęcia, których celem jest przybliżenie uczniom szkół podstawowych podstaw żeglarstwa oraz zachęcenie ich do rozpoczęcia przygody z tą dyscypliną sportu. Projekt jest częścią programu społecznej odpowiedzialności biznesu Grupy Energa. Oferta programu w klasie Optimist adresowana jest do chłopców i dziewczynek w wieku 7 – 9 lat. Nieco starsi, 9 – 11 lat, mogą spróbować swoich sił w windsurfingu. Zajęcia w tej ostatniej grupie prowadzone będą na zasadzie pilotażu w ośrodkach w Warszawie i Sopocie, natomiast szkolenia w klasie Optimist skierowane są do dzieci ze Szczecina, Gdyni, Sopotu, Olsztyna, Poznania, Warszawy, Wrocławia i Krakowa.

Liczba uczestników w każdym ośrodku to 100 osób w klasie Optimist i 50 w klasie Windsurfing. Połowa z tych miejsc, analogicznie 50 i 25 zostanie obsadzona na podstawie internetowych zgłoszeń rodziców zainteresowanych dzieci. Pozostałe miejsca przydzielone zostaną wybranym szkołom podstawowym. Aby dokonać zgłoszenia indywidualnego, rodzic powinien skontaktować się z regionalnym koordynatorem Energa Sailing, a następnie wypełnić formularz zgłoszeniowy, który, wraz z listą i danymi kontaktowymi koordynatorów, dostępny jest na stronie www.edu.energasailing.pl. Każda szkoła, która chce wziąć udział w programie powinna nadesłać list motywacyjny, w którym uzasadni dlaczego to właśnie jej należy przyznać miejsce.

Decyzje o kwalifikacji wybranych szkół podejmie regionalny koordynator programu. Nauczyciele z zakwalifikowanych szkół wezmą udział w szkoleniu, które umożliwi im zdobycie licencji młodszego instruktora żeglarstwa Polskiego Związku Żeglarskiego oraz certyfikatu asystenta instruktora żeglarstwa. Nauczyciele ze wszystkich zgłoszonych szkół zostaną przeszkoleni z zakresu bezpieczeństwa nad wodą i zdrowego stylu życia. Materiały dydaktyczne zostaną przygotowane i dostarczone do szkół przez PZŻ. Po zakończeniu etapu teoretycznego, rozpocznie się cykl zajęć na wodzie, podczas których uczestnicy, będą mieli okazję poznać praktyczną stronę żeglarstwa. Szkoły mogą nadsyłać zgłoszenia do 21 lutego, natomiast rodzice mają na to czas do 22 lutego lub do wyczerpania wolnych miejsc.

W każdym regionie patronat nad Energa Sailing objęli członkowie kadry narodowej PZŻ: Irmina Mrózek – Gliszczyńska i Agnieszka Skrzypulec (Szczecin), Anna Weizieher (Warszawa), Przemysław Miarczyński (Trójmiasto), Piotr Myszka (Olsztyn), Kacper Ziemiński (Poznań), Łukasz Przybytek i Paweł Kołodziński (Kraków) oraz Piotr Kula (Wrocław). Poprowadzą oni pojedyncze zajęcia oraz wezmą udział w Wielkim Finale Energa Sailing Cup w Sopocie. Patronami programu windsurfingowego zostali Maja Dziarnowska i Paweł Tarnowski.

Projekt Energa Sailing, realizowany we współpracy z PZŻ oraz Ministerstwem Sportu i Turystyki, doceniono podczas VI Pomorskiej Gali Żeglarskiej, na której Grupa Energa została nagrodzona Kryształowym Żaglem w kategorii Mecenas Pomorskiego Żeglarstwa. Natomiast Wielkopolski Okręgowy Związek Żeglarski przyznał programowi Złotą Omegę w kategorii Impreza – Wydarzenie Roku 2014.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek