Fundacja Banku Ochrony Środowiska rozpoczyna siódmą edycję projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”. W tym roku Honorowy patronat nad akcją objęła Pierwsza Dama RP, Agata Kornhauser-Duda.
Konkurs ma formę międzyszkolnej rywalizacji i obejmuje dzieci z zerówek oraz klas I-III. Składa się z trzech etapów odpowiadających porom roku: jesiennego, zimowego i wiosennego. W każdym etapie zespół konkursowy ma do realizowania 1 lub 2 bloki zadań, w których skład wchodzą prozdrowotne lekcje, konkursy, promocja danego tematu w szkole oraz spotkania z rodzicami. Pula nagród w VII edycji to 30 tys. zł.
Aby wziąć udział w konkursie należy uzupełnić formularz zgłoszeniowy na stronie: www.zdrowojem.fundacjabos.pl. Do 3 października 2016 roku trwa rejestracja do etapu jesiennego. Formularze do etapu zimowego trzeba składać najpóźniej do 16 stycznia 2017 r. natomiast wiosennego – do 20 marca 2017. W konkursie biorą udział zespoły złożone z nauczyciela i uczniów zerówek, a także klas I-III szkół podstawowych. Każdy zespół może się składać maksymalnie z 40 uczniów. Plan zadań, punktacja oraz materiały niezbędne do realizacji zadań znajdują się na stronie konkursu. Zespoły konkursowe, które wezmą udział we wszystkich etapach dodatkowo zostaną uwzględnione w klasyfikacji Grand Prix, która również jest nagradzana.
Nadmierną masę ciała obserwuje się u 18 proc. chłopców i 14 proc. dziewcząt, a w ciągu ostatnich 20 lat liczba dzieci dotkniętych otyłością lub nadwagą wzrosła trzykrotnie. To właśnie dlatego chcemy uczyć najmłodszych zasad zdrowego odżywiania. Szkoły są idealnym miejscem dla prozdrowotnej edukacji, a nasz konkurs angażuje w nią zarówno nauczycieli, jak i rodziców – podkreśla Mariusz Gierej, Prezes Fundacji BOŚ.
Do tej pory w poprzednich edycjach programu wzięło udział ponad 7 tys. szkolnych zespołów konkursowych w których zebrało się 100 tys. uczniów. Rozdano nagrody warte ponad 200 tys. złotych.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

