logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Zdrowe jedzenie w szkole z Carrefour
27.03.2014
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Zdrowe jedzenie w szkole z Carrefour



Ruszył program edukacyjny o zdrowym żywieniu kierowany do uczniów małopolskich szkół. Uczniowie z Krakowa i regionu będą mieli za zadanie przeprowadzenie własnych inicjatyw zmieniających ich codzienne nawyki żywieniowe. Najlepsze projekty otrzymają dofinansowanie w kwocie 2.500 PLN każdy.

Program „Zdrowe jedzenie w mojej szkole i na moim stole”, realizowany jest ze środków międzynarodowej Fundacji Carrefour w kwocie 50 tys. euro, jako wspólne przedsięwzięcie Carrefour Polska i Fundacji Partnerstwo dla Środowiska z Krakowa. Jego celem jest edukacja uczniów małopolskich szkół w obszarze zdrowego żywienia i świadomego korzystania z bogactwa  produktów regionalnych. W projekcie weźmie udział ponad 1.000 uczniów z 53 szkół podstawowych i gimnazjów z całej Małopolski.

Uczniowie, których szkoły wezmą udział w projekcie, zgłębią tajniki zdrowego żywienia, a także dowiedzą się, dlaczego warto wybierać lokalne i sezonowe produkty i na co zwracać uwagę tworząc swój codzienny jadłospis. Będą mieli także okazję przekonać się, w jaki sposób produkowana jest żywność i jak zapobiegać marnotrawstwu pożywienia.

Realizacja programu rozpocznie się od warsztatów dla uczniów ze wszystkich partycypujących szkół, które odbyły się w dniach 26-27 marca w Krakowie. W każdej szkole powstaje eko-zespół czyli grupa młodzieży współpracująca z nauczycielem – koordynatorem, która ma za zadanie określenie, czym jest zdrowa żywność, w jaki sposób się odżywać, aby utrzymać organizm w dobrej formie. Uczestniczący w warsztatach będą także mieli okazję zdiagnozować, jak obecnie wygląda ich odżywianie w szkołach, aby na tej podstawie zaplanować działania, które poprawią sytuację.

Na potrzeby projektu został przygotowany poradnik dla uczniów oraz nauczycieli, nad której zawartością merytoryczną czuwali eksperci Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, Małopolskiej Izby Rolniczej, Fundacji Partnerstwo dla Środowiska i Carrefour Polska. Wraz ze startem programu, rusza dedykowana strona internetowa – www.zdrowejedzenie.ekoszkola.pl.

W ramach programu uczniowie otrzymają zadanie przeprowadzenia inicjatyw, które będą miały na celu poprawę funkcjonowania szkolnych stołówek, przyszkolnych ogródków oraz sklepików szkolnych
i w korzystny sposób wpłyną na zmianę zwyczajów żywieniowych uczniów w szkołach. W realizacji działań uczniów będą wspierać także lokalni animatorzy oraz Fundacja Partnerstwo dla Środowiska. W projekt zaangażowani będą także dyrektorzy i pracownicy małopolskich hipermarketów Carrefour.

Uczniowie odwiedzą też małopolskich rolników i producentów produktów spożywczych w ramach wizyt studyjnych. Jednym z celów programu jest zachęcenie do korzystania z bogactwa regionalnych produktów i smaków oraz promocja lokalnych produktów i przedsiębiorczości.

15 najciekawszych projektów uczniowskich otrzyma dofinansowanie zagwarantowane przez międzynarodową Fundację Carrefour w wysokości 2.500 PLN każda. W czasie programu przeprowadzony zostanie także konkurs dla nauczycieli, a najbardziej zaangażowani otrzymają nagrody pieniężne: 5 nagród po 2.000 PLN. W czerwcu kapituła złożona z ekspertów ds. żywienia, przedstawicieli Carrefour Polska i Fundacji Partnerstwo dla Środowiska wybierze zwycięzców programu.

Z badań Instytutu Żywności i Żywienia z 2013 wynika, że co czwarty uczeń w Polsce ma nadwagę lub jest otyły, a najchętniej kupowane w szkolnych sklepikach są słodycze (26 % uczniów) oraz słodkie napoje ( 20% uczniów po nie sięga)








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek