logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Indonezja, Malezja, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Przejrzystość instytucji, problem korupcji
   ──────  17.10.2019

Zdjęcia satelitarne dla odpowiedzialnego biznesu



Odpowiedzialność społeczno-ekologiczna liczy się dzisiaj w biznesie jak nigdy dotąd. Koncerny prześcigają się w deklaracjach dotyczących zrównoważonych procesów produkcji czy łańcuchów dostaw. Okazuje się, że sporo informacji na ten temat można znaleźć na zdjęciach satelitarnych

Zagadnienia związane z rozwojem zrównoważonym są dla ludzi coraz istotniejsze. A konsumenci coraz chętniej wybierają marki, których działalność nie jest związana ze szkodliwym oddziaływaniem na środowisko. Świadomość ekologiczna staje się zatem czynnikiem realnie zmieniającym biznes. Dobrym przykładem może być produkcja oleju palmowego, w związku z którą masowo wycina się lasy, by w ich miejscu uprawiać palmę olejową. Olej palmowy znajduje się w niemal połowie wszystkich towarów, które są zapakowane – od czekolady po mydło. Stosowany jest także jako olej kuchenny i biopaliwo. Globalny popyt na ten tłuszcz jest ogromny, w związku z czym jego masowa produkcja wiąże się z działalnością daleką od ekologicznej. Niedawno świat obiegły zdjęcia, także satelitarne, obrazujące skalę wycinki lasów tropikalnych w Malezji i Indonezji, związanej z zapotrzebowaniem na grunty pod uprawy palm.

Dlatego główni nabywcy oleju palmowego coraz chętniej obserwują działalność swoich podwykonawców pod kątem problemu deforestacji. A jednym z narzędzi, wykorzystywanych w celu monitorowania sytuacji upraw, są obserwacje satelitarne. O obserwacjach satelitarnych mówi się, że są narzędziem Wielkiego Brata. Ale to nie o to chodzi. Po prostu żyjemy w czasach, w których nikt nie ma nic do ukrycia – mówi Benjamin Ware, globalny szef zaopatrzenia w Nestle, jednego z najsłynniejszych i największych odbiorców oleju palmowego. ESA (Europejska Agencja Kosmiczna) i NASA we współpracy z partnerami stworzyły specjalny serwis, który wykorzystuje obrazowanie satelitarne i mapowanie do monitorowania lasów w czasie rzeczywistym. System na bieżąco kontroluje granice plantacji, lokalizacje dostawców oraz podlegające ochronie lasy i porównuje je z aktualnymi zdjęciami, wykonanymi przez satelity. Gdy wykrywana jest zmiana w pokryciu lasu większa niż powierzchnia boiska piłkarskiego, zainteresowane podmioty otrzymują automatyczne powiadomienie.

Dysponując obiektywnymi informacjami na temat działalności partnerów biznesowych, czy ich łańcuchów dostaw, przedsiębiorstwa mogą w bardziej świadomy sposób dokonywać wyboru, z którymi partnerami współpracować, a z którymi nie. Analizy oparte na zdjęciach z satelitów pozwalają lepiej poznać świat, również w znaczeniu gospodarczym – mówi Maciej Litewski, manager z CloudFerro, polskiej firmy będącej operatorem platformy CREODIAS, za pomocą której można generować, analizować i pobierać zdjęcia z europejskich satelitów Sentinel obsługiwanych przez ESA. Dzięki ogólnej dostępności danych satelitarnych, ale także coraz większej liczbie firm zajmujących się ich analizą, sprawdzenie partnerów i kontrahentów staje się wyjątkowo proste. W ostatnim czasie odnotowaliśmy w serwisie CREODIAS zwiększoną aktywność użytkowników, którzy sprawdzali, jak wygląda sytuacja w Warszawie i wzdłuż Wisły po awarii stołecznej oczyszczalni ścieków. Świadomość zagrożeń ekologicznych, ale także sposobów, jak je kontrolować, jest coraz większa – dodaje Maciej Litewski.

CSR   |  Ekologia i środowisko   |  konsumpcjonizm   |  olej palmowy   |  Indonezja   |  Malezja   |  zdjęcia satelitarne   |  deforestacja   |  lasy   | 


Nazwa wydarzenia:
Wykorzystywanie zdjęć satelitarnych w odpowiedzialnym biznesie
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Przejrzystość instytucji, problem korupcji
Kraje:
Indonezja, Malezja





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 26.05.2023

    Młodzi influencerzy jak dzieci w kopalni? Prawo nie nadąża za trendami


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


  • 25.05.2023

    Ruszyła ogólnopolska akcja #TataTeżCzyta


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek