logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  20.12.2017

Zbyt otyłe jak na marzenia



No kid dreams of becoming an overweight adult – takim hasłem Amerykanie stawiają czoła epidemii otyłości w Gwatemali. Ten wymowny przekaz zdjęć jednoznacznie wskazuje charakter problemu. Adresowany do rodziców komunikat ostrzega przed negatywną odsłoną dziecięcych marzeń „Tak może wyglądać przyszłość Twojego dziecka – czy na pewno tego chcesz?”

Kampania printowa realizowana przez agencję Latin Works dla „Leadue Against Obesity” (Liga Contra la Obesidad y el Sobrepeso in Guatemala) przedstawia sylwetki męskich bohaterów, którymi to większość chłopców marzy by zostać w wieku dorosłym. Strażak, pilot, astronauta. Równie profesjonalni, równie męscy i niestety równie otyli.

Siła dziecięcych marzeń upada pod ciężarem sylwetek. Czy to właściwy sposób edukacji?

U podstaw nadwagi czy otyłości bez wątpienia leżą złe nawyki żywieniowe, metabolizm, geny, nauczone nawyki i wpływy kultury. W Gwatemali szacuje się, iż odsetek osób dorosłych chorych na otyłość jest jednym z najwyższych na świecie. Brak aktywności fizycznej w połączeniu z bezwartościowym jedzeniem przyczynia się do narastającej epidemii, zdrowotnych i społecznych konsekwencji.

Zwracając uwagę na przedstawione w dość karykaturalny sposób sylwetki „męskich bohaterów” kampanii, można zadać sobie pytanie, czy faktycznie dotyka ona źródła problemu czy też w okrutny sposób naśmiewa się z otyłych ludzi? Czy równoważąc na szali dziecięce marzenia wraz z otyłą sylwetką „herosów”  twórcy kampanii nie zapomnieli o szacunku i emocjach każdego (  też grubego) człowieka? Kampania spotkała się z kontrowersyjnym odbiorem ekspertów reklamy. Powstały obawy, iż takie ukazanie tematu otyłości nie wnosi żadnych rozwiązań dla osób otyłych, nie przyczynia się do edukacji społeczeństwa ani profilaktyki. Według odbiorców kampanii projekt„No kid dreams of becoming an overweight adult” podsyca jedynie stereotypowe myślenie o osobach otyłych, stygmatyzując i pogarszając i tak już ciężką sytuację chorych.

otyłość   | 







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 12.01.2023

    Plastikowe łożyska


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek